Yeni bir on yıl için fırsat heyecan verici. Bu yeni bir meydan okuma. Özellikle çok hızlı değişiyor gibi görünen bir pazarlama endüstrisi için - ve değişiklikleri SEO'da olduğu kadar çarpıcı.
Son on yılda, SEO ortamı birçok yönden değişti, genellikle sesli asistanlar, yapay zeka (AI) gibi yeni teknolojilerin tanıtılması ve mobil deneyimlerin yükselişi ve gelişimi ile ön planda. Google ve diğer arama motorları önemli bir rol oynamıştır.
Pazarlamacıların 2021'de çıkacak olan oyunun bir adım önünde olmak için bugün üzerinde çalışmaya başlayabilecekleri bazı önemli eylem öğeleri de dahil olmak üzere 2021 için en iyi SEO trendlerini burada bulabilirsiniz.
Kullanıcı Deneyimi (UX) odak noktası olacak
Kullanıcı deneyimi (UX) hakkında konuştuğumuzda neden bahsediyoruz? Eh, kullanıcı, her şeyden önce. Artık, insanların sayfalarımıza gelir gelmez deneyimlerini geliştirmenin çok önemli olduğunu biliyoruz - bu UX 101'dir. Ancak ortaya çıktı ki, iyi bir UX, arama motoru sıralamalarında daha görünür bir etkiye sahip olacaktır.
Kullanıcı odaklı ölçümler. Google, bu arama algoritması güncellemeleriyle, insanlar için "keyifli" web deneyimlerine, hızlı yüklenen, kullanımı ve bulunması kolay ve tüm cihazlardan ve platformlardan erişilebilen şeylere önem veriyor. Bu düzeyde bir kullanıcı deneyimi sunabilen web siteleri, daha iyi arama görünürlüğü ile ödüllendirilecektir.
"Semantik" arama daha da önemli olacak
İnsanlar ve internette arama yapma biçimleri, bu 2021 SEO trendlerinin çoğunun merkezinde yer alacak. Semantik arama farklı değil. Anlamsal aramayı anlamak için anlambilimle başlayalım. Esasen anlambilim, sözcüklerin, ilişkilerinin ve bu ilişkilerin belirli bağlamlarda ne anlama geldiğinin incelenmesidir.
Google için ideal, değil mi? Sonuçta, bir kullanıcı arama sorgusuna dayalı olarak en iyi sonuçları sunmak için veri selini temizlemek, bir arama motorunun ana görevidir, değil mi? Arama motorları bağlamında, anlamsal arama, arama motorlarının en alakalı ve eksiksiz içeriği sunmak için ihtiyaç duydukları bağlamı, amacı ve anlamı belirlemek için mevcut tüm verileri kullanma şeklidir.
Arama amacı anahtar kelimelerden daha önemli olacak
Kesinlikle semantik aramanın bir parçası olmasına rağmen, arama niyetinin özel bir bölümü hak ettiğini düşünüyoruz. 2019'da Google, BERT güncellemesini tanıttı.
Bugün Google arama motoru çok daha "konuşan" hale geldi. Yani, Google algoritması artık niyeti - örneğin, bir şey satın almak veya yakınlarda bir yer bulmak - doğal dili kullanan daha büyük sorgulardan bile yorumlayabilir.
Google My Business, yerel SEO için gerekli olacak
Yerel arama, dijital pazarlama karmanızın bir parçasıysa, Google My Business'taki girişinizin eksiksiz, zengin ve güncel olduğundan emin olmak istersiniz.
Neden; Her şeyden önce, Google My Business, yerel arama deneyimlerini önemli ölçüde optimize eder. Bir GMB girişindeki bağlılık ve etkinlik, Google için güçlü sıralamalardır, bu nedenle girişiniz ne kadar eksiksiz ve optimize edilmişse, işletmenizin yerel aramalarda görünme olasılığı o kadar yüksektir.
Ve yerel arama talebi çok büyük. Bu nedenle Google sürekli olarak gönderiler, yeni hizmetler ve ürün seçenekleri (COVID-19'a özgü bazı dahil) ve doğrudan müşteri mesajları gibi iş kullanımı için yeni özellikler yayınlamaktadır. Aradıkları birçok insanı kolaylaştırmak istiyorlar:
- Hizmetler
- Saat
- adresler
- Telefon numaraları
- Menü
- Şirket web siteleri
- İncelemeler ve derecelendirmeler
Bunların tümü bir Google My Business listesinde bulunabilir.
Şimdi tabii ki COVID-19 var. Pandemi sırasında insanlar hem lokavt kısıtlamaları nedeniyle hem de işlerinde kalmanın zor olduğu bir dönemde yerel işletmeleri desteklemek için etraflarında yerel seçenekler ararlar. İnsanlar, işletmelerin hala açık olup olmadığını ve çalışma saatlerinin veya hizmetlerinin (özellikle restoranların) değişip değişmediğini kontrol eder. Menüleri kontrol eder ve indirme emri verirler. Google My Business, bu güncellemeleri, sizi arayan yeni veya mevcut tüm müşterilere göstermenin bir yoludur.
Yorum Gönder