Sosyal Medya Pazarlama Tuzakları ve Onlardan Nasıl Uzak Durulur

Tuzak 1: Sosyal Medyada bir hesap oluşturun çünkü herkes yapıyor

İşletmeniz için Sosyal Medyayı nasıl kullanacağınız konusunda net bir stratejiniz yoksa, hesabı kötüye kullanma ve istemeden Pazarlama felaketine (şanssızsanız viral hale gelebilir) neden olma riskiniz vardır.

Bugünün dünyasında bir Sosyal Medya hesabı olmadan olmak kötüdür, ancak bir hesabın olması ve onu kötüye kullanmak genellikle daha kötüdür - bu yüzden bir hesap açmadan önce bir plan (ve bütçe) hazırlayın ve Sosyal Medyayı anlayın.

Tuzak 2: Ağ kurmayı öğrenmeden sosyal ağlara katılın.

Sosyal Medyada paylaşım yapanlar davranışlarını da dikkate almalıdır. Bir marka adına yayın yaptığınızda, yeni müşteriler kazanmak mı yoksa onları korkutup kaçırmak mı istiyorsunuz?

"Gönder"e tıklamadan önce tüm gönderilerinizi okuduğunuzdan emin olun. Kullanıcıları ürününüzü veya hizmetinizi satın almaya zorlamayın ve onları beğenmeye ve sizi bilgilendirmeye "zorlamayın".

Tuzak 3: Her sosyal ağ sitesine katılın

"Her yerde olsaydım, daha fazla müşteri bulabilir ve daha fazla satış yapabilirdim!" Birçok şirket düşünüyor.

Ne yazık ki, bu mümkün değil. Zayıf ve az kullanılan on hesap yerine düzenli olarak güncellenen bir veya iki Sosyal Medya hesabına sahip olmak çok daha faydalıdır.

Tuzak 4: Ne kadar çok gönderi, o kadar iyi!

Sosyal Medya'daki varlığınızın temel amacı, şirketin bilinirliğini artırmak, şirketinize güven oluşturmak ve müşterilerinizle çalışmak olmalıdır.

İçeriğiniz takipçileriniz için faydalıysa, içeriği arkadaşlarıyla paylaşabilecek arkadaşlarına gösterecekler vb. - bu sizin birincil hedefiniz olmalıdır.

Sosyal medya ağınızı oluşturmak için müşterilerinizin ihtiyaçlarını düşünmeniz ve onlara uygun içerik hazırlamanız gerekir - kaliteli içerik her seferinde nicelik kazanır.

Tuzak 5: Müşteri geri bildirimleriyle ilgilenmiyor musunuz?

İşletme için tanınırlık oluşturmaya ve ağı geliştirmeye zaman ayırmak çok önemlidir.

Bir müşteri profilinize bir yorum gönderirse, sizinle bir konuşma başlatmak ister. Yine de sosyal medyada şirket hesaplarına yapılan 10 yorumdan 9'u görmezden geliniyor.

Müşteri geri bildirimlerini (özellikle olumsuzları) görmezden gelmek, sizi kayıtsız ve dürüst olmayan bir işletme olarak gösterir - müşterilerinizi gerçekten önemsiyorsanız, onların geri bildirimlerine yanıt verirsiniz.

Tuzak 6: Olumsuz yorumları silin

Bunun bir çözümü, olumsuz geri bildirimlere yanıt vermek, sorunlar için özür dilemek, sorunları en kısa sürede gidermek ve müşterilerinizi mutlu etmek için küçük bir hediye sunmaktır.

Büyük şirketler tarafından bile hala oldukça sık kullanılan ikinci seçenek, tüm olumsuz yorumları ortadan kaldırmak ve sorun yokmuş gibi davranmaktır.

Şirketinizi güvenilir olarak göstermek için müşterilerinize eleştirilerle yüzleşmeye ve hatalarınızdan ders çıkarmaya hazır olduğunuzu göstermeniz gerekir.

Tuzak 7: Yapacak daha iyi bir şey olmadığında yayınlayın

Bazı şirketler bunu abartıyor ve çok sayıda gönderiyle müşterilerini rahatsız ediyor, ancak birçok şirketin tam tersi bir sorunu var: gönderi eksikliği. Düzenli olarak yayınlamak için zamanları yoktur, bu nedenle yalnızca "beğendiklerinde" yayınlarlar.

Anahtar, tutarlı olmak ve bir yayın takvimine sahip olmaktır.

Ancak bu çoğunlukla hedef kitlenize bağlıdır - hedef kitlenizi meşgul ve güncel tutmak için yeterince gönderi göndermek istiyorsunuz, ancak günde birkaç gönderiyle rahatsız değilsiniz.

Tuzak 8: "Yazıma abone olmayı ve arkadaşlarınızla paylaşmayı unutmayın!"

Takipçilerinizin içeriğinizi beğenmesini ve paylaşmasını istiyorsunuz - bu sizin birincil hedefiniz.

Ancak takipçilerinizden her gönderinizi beğenmelerini ve paylaşmalarını istemek veya gönderilerinizi her seferinde retweetlemek tam tersi bir etkiye sahip olacaktır - kullanıcılar sizi profesyonel olmayan biri olarak görecektir.

Harika ve faydalı içerik oluşturmaya devam ederseniz, kullanıcılar yaptıklarınızı beğendikleri için gönderinizi paylaşacak ve beğeneceklerdir - "beğen" etiketleri ve bildirimler hakkında sızlanmaya devam ederseniz, parçayı kaldıracaklar.

Tuzak 9: Daha popüler web sitelerinde profilime bağlantılar gönderirsem daha da fazla müşteri alacağım!

Popüler bir web sitesine profil bağlantıları göndermek yalnızca güvenilirliğinizi kaybetmenize ve yeni takipçiler edinme şansınızı mahvetmenize neden olmaz, hesabınız spam nedeniyle silinebilir.

Daha popüler web siteleri için makaleler yazmak, alanınızda uzman olduğunuzu kanıtlamanıza, güvenilirlik oluşturmanıza ve daha fazla takipçi kazanmanıza yardımcı olacaktır (ziyaretçinizin gönderisini beğenirlerse, kesinlikle hesabınızı takip ederler)!

Tuzak 10: Sosyal Medya hesaplarımın bakımını sadece otomasyona bırakacağım.

Ancak bazı şirketler için bu yeterli değildir - bu nedenle özel mesajların gönderilmesini, yorumlara yanıt verilmesini, bir Twitter sohbetindeki tweet'leri veya müşteri hizmetlerini otomatikleştirmeye çalışırlar.

Görüşmelerinizi otomatikleştirmek size çok zaman kazandırıyor gibi görünse de uzun vadede itibarınıza zarar verir. Hayranlarınız, şirketin profilinin arkasında bir robot değil, bir insan olduğunu görmek istiyor.

Özellikle bir sorunları veya şikayetleri varsa - sizi bir sorunla aradıklarında almak istedikleri son şey otomatik yanıttır. Onları umursamadığınızı düşünmelerini sağlar.


Sosyal Medya Pazarlama Tuzakları ve Onlardan Nasıl Uzak Durulur


Yorum Gönder