2021 SEM kampanyanızın başarılı olması için neye ihtiyacı var?

Dünyanın dört bir yanındaki şirketlerin yeni gerçekliğe uyum sağlaması gerekiyor - bu, mevcut arama motoru pazarlaması (SEM) stratejilerini yeniden düşünmek anlamına gelebilir.

Burada hangi yeni araçların SEM'inizi iyileştirebileceğini, öne çıkan en son SEM trendlerini ve mevcut Yeni Yıl kampanyalarınızı nasıl özelleştireceğinize dair ipuçlarını bulacaksınız.

Çoğu işletme için 2020 kayıtsız geçti. Öngörülemeyen satışların ve müşteri davranışlarındaki değişikliklerin ortasında, birçoğu hala normale - "yeni normal"e dönmek için çalışıyor.

Bu arada, SEM manzarası hayal edebileceğinizden daha hızlı değişmeye devam ediyor. İster 2021 için pazarlama planlarınızı tamamlamış olun, ister şimdi yapmaya çalışıyor olun, yeni yılda ücretli arama programlarınızın başarıya hazır olduğundan emin olmanın tam zamanı.

Aşağıda, bunu başarmak için en önemli ipuçlarını bulacaksınız.

1. Google yeniliklerini not alın

Pandemi haberlerine ve diğerlerinden farklı olarak tatil sezonuna rağmen Google, algoritmalarını ve politikalarını güncellemeye devam etti.

2021'de pazarlama taktikleriniz ve bütçeniz üzerinde önemli bir etkisi olabilecek planlanmış üç Google güncellemesini burada bulabilirsiniz:

- Mobil arama motoru

Mart 2021'de Google tam mobil aramaya geçecek. Bu, arama motorunun sıralamayı belirlerken ağırlıklı olarak sitenizin mobil sürüm bilgilerine bakacağı anlamına gelir. Sitenizin mümkün olduğunca mobil uyumlu olmasını sağlamak için adımlar atmadıysanız, yapmanız gereken itici güç bu olsun.

– Temel Web Hayati

Mayıs 2021'de Google, Core Web Vital uygulaması aracılığıyla sayfa deneyimini yeniden vurgulayacaktır. Bu ruh hali ile bazı parametreler önemli sıralama sinyalleri haline gelecek:

  • Sayfa yükleme süresi - yükleme süresi 2,5 saniyeden az olmalıdır.
  • Etkileşim - site, kullanıcı eylemlerine 100 milisaniyeden daha kısa sürede yanıt vermelidir.
  • Görsel kararlılık - site, 0,1'den daha az kümülatif bir cihaz düzeni sağlamalıdır.

Core Web Vital, pazarlamacıların Google gereksinimlerini karşılamak için web sitelerinde kullanıcı deneyimini (UX) geliştirmeye çok dikkat etmesi gerektiği anlamına gelir. (Ancak, UX çoğu marka için zaten bir öncelik olduğundan, bu değiştirilemeyecek kadar büyük olmamalıdır.)

- Üçüncü taraf çerezlerini kaldırın

Ocak 2020'de Google, 2022 yılına kadar Chrome'da üçüncü taraf çerezlerini (pazarlamada site ziyaretçisinin davranışını izlemek, izlemek ve analiz etmek için kullanılır) aşamalı olarak kaldırmayı planladığını duyurdu. Bu, internet gizliliğiyle ilgili artan endişeleri ortadan kaldırmaya yönelik bir harekettir.

Gelişmiş yeniden tanımlama veya tekrarlayan pazarlama stratejileri kullanıyorsanız, bu pazarlama stratejilerini etkileyebilir. İyi haber şu ki, güvenmekten üçüncü taraf çerezlerine nasıl geçeceğinizi öğrenmek için bütün bir yılınız var.

2. Google Analytics 4 ile tanışın

Google, araçlarını sürekli olarak geliştirmektedir. Bunun en iyi örneği, yeni ve geliştirilmiş analiz platformu Google Analytics 4'tür. Bu makine öğrenimi odaklı program, müşteri davranışı hakkında daha fazla bilgi edinmenize yardımcı olabilir.

Yeni özellikler arasında, farklı platformlardaki kullanıcıları izleme, Google Ads'de kitle segmentasyonunu iyileştirme ve daha pek çok özellik yer alıyor. Bu yeni fırsatı mümkün olan en kısa sürede keşfetmek, rekabet avantajı elde etmenize ve SEM 2021 kampanyanızı geliştirmenize yardımcı olabilir.

3. Eğitim içeriğinizi geliştirin

İçerik türleri söz konusu olduğunda, yalnızca hedef kitlenizi eğitmeyi amaçlayan harika veri makaleleri ve ek materyaller alabilirsiniz. İnsanlar bir hizmet sağladığı ve (ideal olarak) bir satın alma işlemi yapmadan bir sorunu çözmelerine veya yeni bilgiler toplamalarına yardımcı olduğu için bu tür içerikleri severler.

Bu içerik, bir kullanıcının iletişim bilgileri karşılığında bir açılış sayfasına dahil edilmesi için harika bir teşviktir. Şu anda eğitim içeriğine yatırdığınız zaman ve para, gelecekte etkileyici sonuçlar getirebilir.

4. Ücretli sosyal medya reklamlarını keşfedin

Pandemi 2020'de milyonlarca insanı tam zamanlı işlere, alışverişe ve çevrimiçi eğlenceye kaydırırken, tüm sosyal medya platformlarındaki aktif kullanıcı sayısı önemli ölçüde arttı.

Bu nedenle 2021, ücretli sosyal stratejilere yatırım yapmak için harika bir zaman olabilir. Sosyal medya reklamları genellikle diğer dijital reklam türlerinden daha erişilebilirdir ve bu da onları akıllı bir farklılaştırma taktiği haline getirir. En aktif hedef kitlenizin nerede olduğuna bağlı olarak Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter veya Pinterest gibi platformlarda reklamları keşfedebilirsiniz.

5. SEM kampanya bütçesini yeniden değerlendirin

İyi bir eylem planı: En yüksek performans gösteren reklamları ve anahtar kelimeleri vurgulayın ve ardından bunları desteklemek için PPC bütçenizin daha fazlasını kanalize edin. Kampanya harcamalarınızı daha iyi düzenlemek için günlük bütçeler yerine ömür boyu harcamalar veya aylık harcama limitleri gibi ayarlara bakabilirsiniz.

Geçen yıl çoğumuza esneklik, uyarlanabilirlik ve hayatta kalmanın yeni yönlerini öğretti. 2021'de pandeminin pazarlama çabalarınızın bir kısmını etkilemesi muhtemeldir. Neyse ki, bu sefer çok daha hazırlıklı olabilirsiniz. Şimdi dikkatli bir hazırlıkla, 2021 SEM kampanyalarınızı aşağıdakiler için iyileştirebilirsiniz.


2021 SEM kampanyanızın başarılı olması için neye ihtiyacı var?


Yorum Gönder