Arama motoru optimizasyonu (SEO), son on yılda mobil önceliklerden bilgi grafiklerine ve daha fazlasına kadar birçok büyük değişiklik geçiren, sürekli gelişen bir pazarlama disiplinidir.
Google algoritma güncellemelerinin
sıklığı da artıyor ve her güncelleme ile sıralama algoritması içerik ve web
sitelerinin kalitesini belirlemede daha akıllı hale geliyor.
Artık, ziyaretçi bloglama, bağlantı
oluşturma ve sayfa optimizasyonu gibi yerleşik SEO taktikleri hiçbir yere
gitmiyor ve sitenizi optimize etmeye başladığınızdan beri yaptığınız gibi
bunlar üzerinde çalışmaya devam etmeniz gerekiyor.
İşte 2021'in en iyi 4 SEO trendi ve
takip edilecek eylem ipuçları.
Kullanıcı deneyimine öncelik verin
Google'ın gözünde, kullanıcı deneyimi
(UX) odak noktası olmaya devam ediyor ve Google'da en üst sıralarda yer alan
sitelerin çoğunun heyecan verici bir kullanıcı deneyimi sunduğunu ve 2021'de en
üst sıralara çıkabilen güncellenmiş sayfa deneyimiyle birlikte heyecan verici
bir kullanıcı deneyimi sunduğunu fark edeceksiniz. pozisyonlar Sonuçlar.
Bunun nedeni, Google'ın harika UX'e
sahip ve ziyaretçileri sadık tutan siteleri tercih etmesidir. Yükleme
süresi, etkileşim ve yüklenirken içerik kararlılığı gibi web'in
kullanılabilirlik boyutlarını ölçerler.
Kullanıcı merkezli ölçümlere
vurgu. Arama algoritmasında yapılan bu güncellemelerle Google, bireyler
için "keyifli" web deneyimlerine - tüm cihazlar ve platformlarda
hızlı, sezgisel ve erişilebilir deneyimlere - giderek artan odaklanmasını
açıkça vurgulamaktadır.
Google, değişen kullanıcı
beklentilerine daha fazla uyum sağlamak ve ölçülebilir UX özelliklerini
artırmak için yıllık bazda daha fazla sayfa deneyimi sinyali eklemeyi
planlıyor.
Bunu akılda tutarak, siteniz hakkında
yanıtlamanız gereken bazı sorular şunlardır:
- Sitenizde
yavaş yüklenen sayfalar var mı?
- Ziyaretçiler
için gerçekten sinir bozucu ve müdahaleci olan pop-up'larınız var mı?
- Mobil
cihazlarda iyi çalışmayan sayfalar var mı?
- Sitenizde
gezinmek kolay mı?
Sitenizin tüm cihazlarda ışık hızında
yüklendiğinden emin olun, kullanıcıları son derece rahatsız eden tüm can sıkıcı
pop-up'lardan ve parantez içindeki reklamlardan kurtulun ve alakalı ve güncel
içerikle makul bir site yapısı oluşturun (daha fazlası kalite hakkında). içerik
daha sonra) ).
Semantik Aramayı Anlayın
SEO uzmanlarının sanki önemli olan tek
şeymiş gibi anahtar kelimelere odaklandığı bir zaman vardı. On yıl önce
tamamen yanlış değildi, ancak bugün anahtar kelimeler yapbozun sadece bir
parçası.
"Semantik arama", Google gibi
arama motorlarının web sayfalarının ve dizine eklenen verilerin okyanuslarına
nasıl girdiği ve bir arama sorgusunun arkasındaki ortamı, amacı ve anlamı
belirlemek için AI'yı nasıl kullandığıdır. En alakalı sonuçları
sunmalarının yolu budur.
Bir düşünün - Google sitenizden harika
bir kullanıcı deneyimi bekliyorsa, öyle olsun. Ayrıca, kullanıcıların
doğal dildeki arama terimlerini kullanarak en alakalı sonuçları hızla
bulmalarına olanak tanıyarak mümkün olan en iyi arama deneyimini sunabilmek
istiyorlar.
Tahmin edebileceğiniz gibi, arama
motoru optimizasyonu, kitlenizin nasıl ve neden arama yaptığına
bağlıdır. Aradıkları cevapları, bilgileri, ürünleri veya deneyimleri
anlamakla ilgilidir.
Anlamsal arama ile ilgili yapmanız
gerekenler:
- Hedef
kitlenizin sorularını yanıtlayan içerik oluşturun. Sık sorulan
soruları - Soru-Cevap formatında - ancak derinlemesine düşünün. Tüm
ayrıntıları keşfetmeden önce parçanın en üstündeki soruyu ("Doğal dil
düzenlemesi nedir, örneğin") yanıtlayarak içeriğin tamamını belirli
bir soruya ayırabilirsiniz.
- Arama
motorları için değil, insanlar için yazın. Başka bir deyişle,
yerinde, özlü ve anlaşılır cümlelerle yazılmış içerikler
oluşturun. Kelimelerin hatırına kabartmak yok. İnsanların
kaçmasını ve ihtiyaç duydukları bilgileri bulmasını kolaylaştıran
altyazılar ve noktalar kullanın.
- Mantıklıysa
yapılandırılmış verileri kullanın. Bir ürün, soru, makale,
derecelendirme veya inceleme biçimi kullanmak, arama botlarının
sayfalarınızı daha iyi anlamasına ve kullanıcılar için tıklanabilir bir
arama sonucuna çevirmesine yardımcı olur.
- Sitenize
bağlamsal bağlantı vermeyi deneyin. Dahili bağlantı, yalnızca
sitenizdeki farklı sayfaları istediğiniz zaman birbirine bağlamakla ilgili
değildir. Stratejik olarak, merkezi bir tema veya arama terimi (tema
küme modeli olarak da bilinir) etrafında iyi yapılandırılmış bir ilgili
içerik haritası oluşturun.
Mobil sitenizin özelleştirilebilir olduğundan emin
olun
Mobil zaten tüm web sitesi trafiğinin yarısından
fazlasını oluşturuyor. Ayrıca, Google'ın mobil dizini nedeniyle, işletme
web sitenizin mobil (masaüstü değil!) Sürümü, Google'ın sitenizi nasıl dizine
eklediğini ve sıralamanızı nasıl belirlediğini ölçer. Bu, 2025 yılına
kadar dünyanın neredeyse dörtte üçünün İnternet'e erişmek için yalnızca akıllı
telefonlarını kullanacağı tahmin edildiğinden mantıklı.
Bu, mobil kullanıcı deneyiminizin
sitenizin Google sıralamasını etkili bir şekilde yükseltebileceği veya
bozabileceği anlamına gelir. Bu nedenle, henüz yapmadıysanız, çabalarınızı
mobil internet varlığınızı optimize etmeye odaklamaya başlamanız gerekir.
Yerel SEO'ya odaklanın (Google My Business)
Google My Business optimizasyonu, yerel
arama deneyimlerinde çok önemli bir rol oynar. Bir GMB girişindeki
bağlılık ve etkinlik, Google için güçlü sıralama sinyalleridir, bu nedenle
yerel girişiniz ne kadar eksiksiz ve optimize edilmişse, işletmenizin yerel
aramalarda görünme olasılığı o kadar yüksektir.
Önemini anlayan hemen her yerel işletme
artık Google My Business'ta. Bu nedenle, 2021'de dijital pazarlama
karışımınız yerel arama içeriyorsa, Google My Business girişinizin tüm
ayrıntılarıyla eksiksiz olduğundan ve en son bilgileri yansıtacak şekilde
düzenli olarak güncellendiğinden emin olmak istersiniz.
Google, gönderiler, yeni ürün/hizmet
seçenekleri ve doğrudan müşteri mesajları gibi yerel işletmeler tarafından
kullanılmak üzere sürekli olarak yeni özellikler sunmaktadır. Aşağıdakiler
hakkında hızlı bilgi arayan kullanıcılar için yerel arama deneyimini sorunsuz
hale getirmek istiyorlar:
- Hizmetler
- Çalışma
saatleri
- adresler
- Telefon
numaraları
- Fotoğraflar
- İncelemeler
ve derecelendirmeler
Yerel SEO oyununuzun zirvesinde kalmak
için aşağıdakileri yapmanız gerekir:
- İşletmeniz
veya teklifleri hakkında sık sorulan soruları yanıtlayın.
- Haftalık
fotoğraf ve videolar ekleyin. Bunlar konumunuz, yeni ürünler vb.
olabilir.
- Yeni
ürünleri, promosyonları vb. duyurmak için düzenli iş gönderileri paylaşın.
- Mümkün
olduğunca çok sayıda olumlu eleştiri almaya çalışın.
- Girişinizin
her yönünü optimize ettiğinizden emin olun. Google, oturum
açtığınızda profiliniz ve saat, telefon numarası vb. gibi eklemeniz
gereken bekleyen bilgileri tamamlamak için bir plan görüntüleneceği için
bunu çok sezgisel hale getirir.
Yorum Gönder