2021'in en iyi SEO trendlerini takip etmek için 4 ipucu

Arama motoru optimizasyonu (SEO), son on yılda mobil önceliklerden bilgi grafiklerine ve daha fazlasına kadar birçok büyük değişiklik geçiren, sürekli gelişen bir pazarlama disiplinidir.

Google algoritma güncellemelerinin sıklığı da artıyor ve her güncelleme ile sıralama algoritması içerik ve web sitelerinin kalitesini belirlemede daha akıllı hale geliyor.

Artık, ziyaretçi bloglama, bağlantı oluşturma ve sayfa optimizasyonu gibi yerleşik SEO taktikleri hiçbir yere gitmiyor ve sitenizi optimize etmeye başladığınızdan beri yaptığınız gibi bunlar üzerinde çalışmaya devam etmeniz gerekiyor.

İşte 2021'in en iyi 4 SEO trendi ve takip edilecek eylem ipuçları.

Kullanıcı deneyimine öncelik verin

Google'ın gözünde, kullanıcı deneyimi (UX) odak noktası olmaya devam ediyor ve Google'da en üst sıralarda yer alan sitelerin çoğunun heyecan verici bir kullanıcı deneyimi sunduğunu ve 2021'de en üst sıralara çıkabilen güncellenmiş sayfa deneyimiyle birlikte heyecan verici bir kullanıcı deneyimi sunduğunu fark edeceksiniz. pozisyonlar Sonuçlar.

Bunun nedeni, Google'ın harika UX'e sahip ve ziyaretçileri sadık tutan siteleri tercih etmesidir. Yükleme süresi, etkileşim ve yüklenirken içerik kararlılığı gibi web'in kullanılabilirlik boyutlarını ölçerler.

Kullanıcı merkezli ölçümlere vurgu. Arama algoritmasında yapılan bu güncellemelerle Google, bireyler için "keyifli" web deneyimlerine - tüm cihazlar ve platformlarda hızlı, sezgisel ve erişilebilir deneyimlere - giderek artan odaklanmasını açıkça vurgulamaktadır.

Google, değişen kullanıcı beklentilerine daha fazla uyum sağlamak ve ölçülebilir UX özelliklerini artırmak için yıllık bazda daha fazla sayfa deneyimi sinyali eklemeyi planlıyor.

Bunu akılda tutarak, siteniz hakkında yanıtlamanız gereken bazı sorular şunlardır:

  • Sitenizde yavaş yüklenen sayfalar var mı?
  • Ziyaretçiler için gerçekten sinir bozucu ve müdahaleci olan pop-up'larınız var mı?
  • Mobil cihazlarda iyi çalışmayan sayfalar var mı?
  • Sitenizde gezinmek kolay mı?

Sitenizin tüm cihazlarda ışık hızında yüklendiğinden emin olun, kullanıcıları son derece rahatsız eden tüm can sıkıcı pop-up'lardan ve parantez içindeki reklamlardan kurtulun ve alakalı ve güncel içerikle makul bir site yapısı oluşturun (daha fazlası kalite hakkında). içerik daha sonra) ).

Semantik Aramayı Anlayın

SEO uzmanlarının sanki önemli olan tek şeymiş gibi anahtar kelimelere odaklandığı bir zaman vardı. On yıl önce tamamen yanlış değildi, ancak bugün anahtar kelimeler yapbozun sadece bir parçası.

"Semantik arama", Google gibi arama motorlarının web sayfalarının ve dizine eklenen verilerin okyanuslarına nasıl girdiği ve bir arama sorgusunun arkasındaki ortamı, amacı ve anlamı belirlemek için AI'yı nasıl kullandığıdır. En alakalı sonuçları sunmalarının yolu budur.

Bir düşünün - Google sitenizden harika bir kullanıcı deneyimi bekliyorsa, öyle olsun. Ayrıca, kullanıcıların doğal dildeki arama terimlerini kullanarak en alakalı sonuçları hızla bulmalarına olanak tanıyarak mümkün olan en iyi arama deneyimini sunabilmek istiyorlar.

Tahmin edebileceğiniz gibi, arama motoru optimizasyonu, kitlenizin nasıl ve neden arama yaptığına bağlıdır. Aradıkları cevapları, bilgileri, ürünleri veya deneyimleri anlamakla ilgilidir.

Anlamsal arama ile ilgili yapmanız gerekenler:

  • Hedef kitlenizin sorularını yanıtlayan içerik oluşturun. Sık sorulan soruları - Soru-Cevap formatında - ancak derinlemesine düşünün. Tüm ayrıntıları keşfetmeden önce parçanın en üstündeki soruyu ("Doğal dil düzenlemesi nedir, örneğin") yanıtlayarak içeriğin tamamını belirli bir soruya ayırabilirsiniz.
  • Arama motorları için değil, insanlar için yazın. Başka bir deyişle, yerinde, özlü ve anlaşılır cümlelerle yazılmış içerikler oluşturun. Kelimelerin hatırına kabartmak yok. İnsanların kaçmasını ve ihtiyaç duydukları bilgileri bulmasını kolaylaştıran altyazılar ve noktalar kullanın.
  • Mantıklıysa yapılandırılmış verileri kullanın. Bir ürün, soru, makale, derecelendirme veya inceleme biçimi kullanmak, arama botlarının sayfalarınızı daha iyi anlamasına ve kullanıcılar için tıklanabilir bir arama sonucuna çevirmesine yardımcı olur.
  • Sitenize bağlamsal bağlantı vermeyi deneyin. Dahili bağlantı, yalnızca sitenizdeki farklı sayfaları istediğiniz zaman birbirine bağlamakla ilgili değildir. Stratejik olarak, merkezi bir tema veya arama terimi (tema küme modeli olarak da bilinir) etrafında iyi yapılandırılmış bir ilgili içerik haritası oluşturun.

Mobil sitenizin özelleştirilebilir olduğundan emin olun

Mobil zaten tüm web sitesi trafiğinin yarısından fazlasını oluşturuyor. Ayrıca, Google'ın mobil dizini nedeniyle, işletme web sitenizin mobil (masaüstü değil!) Sürümü, Google'ın sitenizi nasıl dizine eklediğini ve sıralamanızı nasıl belirlediğini ölçer. Bu, 2025 yılına kadar dünyanın neredeyse dörtte üçünün İnternet'e erişmek için yalnızca akıllı telefonlarını kullanacağı tahmin edildiğinden mantıklı.

Bu, mobil kullanıcı deneyiminizin sitenizin Google sıralamasını etkili bir şekilde yükseltebileceği veya bozabileceği anlamına gelir. Bu nedenle, henüz yapmadıysanız, çabalarınızı mobil internet varlığınızı optimize etmeye odaklamaya başlamanız gerekir.

Yerel SEO'ya odaklanın (Google My Business)

Google My Business optimizasyonu, yerel arama deneyimlerinde çok önemli bir rol oynar. Bir GMB girişindeki bağlılık ve etkinlik, Google için güçlü sıralama sinyalleridir, bu nedenle yerel girişiniz ne kadar eksiksiz ve optimize edilmişse, işletmenizin yerel aramalarda görünme olasılığı o kadar yüksektir.

Önemini anlayan hemen her yerel işletme artık Google My Business'ta. Bu nedenle, 2021'de dijital pazarlama karışımınız yerel arama içeriyorsa, Google My Business girişinizin tüm ayrıntılarıyla eksiksiz olduğundan ve en son bilgileri yansıtacak şekilde düzenli olarak güncellendiğinden emin olmak istersiniz.

Google, gönderiler, yeni ürün/hizmet seçenekleri ve doğrudan müşteri mesajları gibi yerel işletmeler tarafından kullanılmak üzere sürekli olarak yeni özellikler sunmaktadır. Aşağıdakiler hakkında hızlı bilgi arayan kullanıcılar için yerel arama deneyimini sorunsuz hale getirmek istiyorlar:

  • Hizmetler
  • Çalışma saatleri
  • adresler
  • Telefon numaraları
  • Fotoğraflar
  • İncelemeler ve derecelendirmeler

Yerel SEO oyununuzun zirvesinde kalmak için aşağıdakileri yapmanız gerekir:

  • İşletmeniz veya teklifleri hakkında sık sorulan soruları yanıtlayın.
  • Haftalık fotoğraf ve videolar ekleyin. Bunlar konumunuz, yeni ürünler vb. olabilir.
  • Yeni ürünleri, promosyonları vb. duyurmak için düzenli iş gönderileri paylaşın.
  • Mümkün olduğunca çok sayıda olumlu eleştiri almaya çalışın.
  • Girişinizin her yönünü optimize ettiğinizden emin olun. Google, oturum açtığınızda profiliniz ve saat, telefon numarası vb. gibi eklemeniz gereken bekleyen bilgileri tamamlamak için bir plan görüntüleneceği için bunu çok sezgisel hale getirir.

 

2021'in en iyi SEO trendlerini takip etmek için 4 ipucu


Yorum Gönder