Sosyal ağlardaki bir profilin biyografisi (biyografisi), bir kişinin kendisine gelen tüm insanlara sahip olduğu tanıtım mektubudur. Aslında, bir kişinin profiline eriştiğinizde göreceğiniz ilk şey budur, bu nedenle profilinize gelen insanlara onlara bir tür sunacağınızı göstermek için bu küçük miktardaki karakterden yararlanmaya çalışmalısınız. ilginizi çekebilecek içerik.
Söz konusu sosyal ağ ne olursa olsun Instagram, TikTok, Twitter vb. kendinizden veya markanızdan bahsetmek için biyografiden yararlanmanız ve ayrıca kendinizi sosyal medyanın biyografilerinden farklılaştırmaya çalışmanız önemlidir. başka herhangi bir kullanıcı.
Sosyal ağlarda iyi bir biyografi yazmaktan kaçınmanız gerekenler
Aşağıdakiler gibi sosyal ağlarda biyografi yaparken kaçınmanız gereken farklı metinler vardır:
Uzman…
Sosyal medya biyografilerinin en yaygın kullanımlarından biri, onu uzman oldukları şeyleri yayınlamak için kullanmaktır. Belli bir alanda veya sektörde profesyonel olsanız bile bu bir hatadır, çünkü bir konuda uzman olmanın biyografi ile değil, anlatılması gerekir.
Ayrıca, bir konuda uzman olduğunuzu düşünüyorsanız, daha az kibirli bir şekilde, nerede çalıştığınız veya nelerden hoşlandığınız hakkında bilgi vererek, ancak kendi biyografinizde kendinizi yargılamadan bunu söyleyebilmenin farklı yolları vardır.
CV olarak kullan
Öte yandan, birçok insanın biyografisini bir Özgeçmişmiş gibi kullanma, yani okudukları veya çalıştıkları yerde ondan faydalanma hatasından kaçınmak çok önemlidir. Biyografiniz kim olduğunuzu yansıtmalı ve çalıştığınız yerlerin listelendiği bir yer hakkında olmamalıdır.
Hashtag'lerle aşırıya kaçmayın
Birçok insanın yaptığı bir diğer yaygın hata, her kelimenin önüne bir hash koyarak onu etikete dönüştürmektir. Bazılarını konumlandırma için kullanabilirsiniz, mantıklı oldukları sürece, ancak sadece bir dolgu olarak ve kullanımlarına başvurmanın pek bir anlamı olmadan kullanmayın.
Başkalarına ait ifadeler kullanmayın
Her türlü ünlü, motive edici sözler, film klipleri vb. içeren profillere çok sık rastlıyorsunuz. Bu aynı zamanda bir hatadır, çünkü kendinizi başkalarının yaptığı şeylerle tanımlamaya çalışmamalısınız. Kendi açıklamalarınızı kullanmaya çalışın.
Bu şekilde daha özgün olabilir ve kendinizi diğer profillerden farklılaştırabilirsiniz, ancak bu herhangi bir şey icat etmekle ilgili değil, kendinizi, markanızı veya işinizi diğer insanların ilgisini çekebilecek şekilde tanımlamakla ilgilidir. Bu şekilde profilinize daha fazla sayıda insanı çekebilirsiniz.
Biyografinizi oluşturmak için ipuçları
Sosyal ağlar için bir biyografi yazarken mevcut olan bir dizi kilit unsur vardır. Bu konuda herhangi bir şüpheniz olmasın diye bunları aşağıda detaylandıracağız:
Biyografi, sizin veya şirketinizin yaptıklarının profesyonel bir tanımını içermelidir
Kişisel profil mi yoksa marka veya işletme mi olduğuna bağlı olarak ona göre bir açıklama yapmalısınız. Bir kişi bir sosyal ağda biyografinize ulaştığında, insanlar ne yaptığınızı veya ne sattığınızı bilmelidir. Bunu çok açık ve özlü bir şekilde yapmayı hedefleyerek açıklamanız çok önemlidir.
Çok teknik kelimeler kullanmaktan kaçının
Özellikle belirli alanlarda çalışırken kulağa çok teknik gelmeyen kelimeleri veya terimleri kullanmak bazen zor olabilir. Bununla birlikte, potansiyel takipçilerinize daha yakın olmak için, genel halk için çok daha çekici olabilmesi için onlara ortak kelimeler içeren bir açıklama sunmaya çalışmalısınız.
Bir ile üç anahtar kelime arasında kullanın
Kullanımı anahtar kelimeler Google'da ve benzeri arama motorlarında bulunmasını istiyorsanız önemlidir. Bunu yapmak için, pazarınızda ve rekabetiniz tarafından en çok hangi anahtar kelimelerin kullanıldığını anlayabilmeniz için bir arama yapmayı seçebilirsiniz, böylece hesabınızın en iyi arama sonuçlarında görünmesini sağlayabilirsiniz.
Bu, bir ürün veya hizmetin reklamını yapmak isteyen şirketler veya profesyoneller için önemlidir, çünkü bu şekilde markanızı veya işletmenizi daha iyi bulabileceklerdir ve bu, satış sayınızın artmasına yol açabilir, bu da harika bir şeydir. avantaj.
Başarılarınız ve şirketinizin başarıları
Kendinize çok fazla çiçek atma hatasına düşmemelisiniz, ancak objektif olabilir ve elde ettiğiniz kişisel veya şirket başarılarından bahsedebilirsiniz. Övünmekle ilgili değil, sadece kendiniz veya işiniz veya şirketiniz hakkında bilgi sunmak. Bu şekilde, kendiniz için bir konuda uzman olduğunuzu söylemek zorunda kalmadan hesabınız hakkında değerli bilgilere sahip olabilirler.
Bu şekilde kendi sözünle söylemek yerine, herkes tarafından satın alınmış ve doğrulanabilir gerçeklerle söylüyor olacaksın.
Hobiler ve ilginç gerçekler
Sosyal ağlarda kişisel bir hesabınız olması durumunda, sahip olduğunuz hobileri göstermek için biyografinizi kullanabilirsiniz, çünkü sizin ve zevkleriniz hakkında daha fazla ayrıntı vermek için alakalı bir ayrıntı olacaktır.
Kişisel bir sayfa olması durumunda, Amerika Birleşik Devletleri'nde bir yıl mı yaşadınız yoksa hayatınızın başka herhangi bir yönü veya dikkate değer olduğunu düşündüğünüz kişiliğiniz gibi hayatınızla ilgili ilginç ayrıntılar da verebilirsiniz. Yaratıcı olmaya çalışın.
Bağlantı ekle
Bir web siteniz, blogunuz veya basitçe başka bir sosyal ağda hesabınız varsa, bağlantısını eklemek için biyografiden yararlanabilirsiniz.
Yorum Gönder