SEO anahtar kelimeleri, içeriğinizin yönünü bildirecek ve oluşturulan içeriğin Google'da alakalı ve kullanımı kolay olmasını sağlayacaktır. Ve bu, kısaca, anahtar kelime araştırmasıdır. SEO stratejisinin ve içerik geliştirmenin temeli olacaktır.
Sizin için neyin işe yaradığını görün
Mevcut müşterilerinizle konuşun ve onları daha iyi tanıyın. Ürününüzü veya hizmetinizi tanımlarken kullandıkları terimleri öğrenin. Ayrıca, kullanıcılarınızın bakış açısından düşünmeye çalışın. İş teklifinizi bir arkadaşınızla paylaşacak olsaydınız, bunu nasıl tanımlardınız? Son olarak, forumlar ve Sosyal Medya gibi işinizle ilgili çevrimiçi topluluklara katılın. Tartışmaları okuyun ve uzmanlığınızla ilgili tüm noktaları öğrenin.
Hedeflerinizi tanımlayın
Bir plan her zaman nihai hedefi tanımlayarak başlamalıdır. Ancak bundan önce, aşağıdaki gibi önemli ve endoskopik sorular sormanız gerekir:
- Sen kimsin?
- kime hitap ediyorsun
- Sizi özel yapan nedir?
- Web siteniz neleri içeriyor?
Hedeflerinizi belirlemek önemlidir çünkü bu size pazarlama stratejiniz için bir yön verecektir.
İlgili konuların bir listesini yapın
İşletmenizin ana kategorisine ve ulaşmayı düşündüğünüz hedeflere göre daha küçük kategorilere ayırın. Google'da sıralamak istediğiniz işletmenizle ilgili tüm konuların bir listesini yapın.
Bunlar, işletmenizle ve kullanıcılarınızla ilgili konular olmalıdır. Hedef kitlenizin Google'da ne tür konular arayacağını düşünün. Bu sorunlar daha sonra ilgili anahtar kelimelere bölünebilir.
Anahtar kelime listesi oluşturun
İşletmeniz veya ürününüz için anahtar kelimeleri nasıl bulacağınızı veya anahtar kelimelere nasıl odaklanacağınızı merak ediyorsanız, aslında düşündüğünüzden çok daha kolay. Tek yapmanız gereken teklifinizi olabildiğince basit bir şekilde açıklamak ve diğer Google kullanıcılarının teklifi nasıl arayabileceği konusunda fikir edinmek.
Arama amacını inceleyin
Arama amacı, kullanıcıların belirli bir terimi aramasının amacı veya nedeni olarak tanımlanır. İnsanların arama alışkanlıklarına yol açan birçok faktör vardır, örneğin:
- Bir soruları olduğu için mi bakıyorlar ve o soruya bir cevap mı istiyorlar?
- Belirli bir web sitesini mi arıyorlar?
- Bir şey satın almak istedikleri için mi bakıyorlar?
Potansiyel okuyucuların veya müşterilerin arkasındaki arama amacı hakkında bir fikriniz olduğunda, bunu anahtar kelime araştırmanızı hassaslaştırmak için kullanabileceksiniz.
Rakiplerinizi arayın
Farklı anahtar kelimelerin rekabet gücünü anlamak, sıralaması çok zor olabilecek arama terimlerini belirlemenize olanak tanır. Ancak en önemlisi, anahtar kelime fırsat boşluklarını bulabileceksiniz. Bu fırsatlar, düşük ila orta rekabet düzeyine sahip işletmeniz veya sektörünüzle alakalı anahtar kelimeler bulduğunuzda ortaya çıkar.
Bu anahtar kelime fırsatlarını bulmak için rakiplerinizde anahtar kelimeler arayabilirsiniz.
Yorum Gönder