Çok sayıda yeni müşteriyi ağırlamaya hazır yeni web sitenizi başlattınız. Ancak yeni sitenizi kimse bulamazsa, sunduklarınızı nasıl görecekler?
Bu nedenle arama motoru optimizasyonu
(SEO) - arama motorları aracılığıyla trafik elde etmek - 20 yılı aşkın bir
süredir web sitesi sahipleri için çok önemli bir konu olmuştur. Organik
trafik bilindiği üzere birçok web sitesinin sebebidir.
Arama motorlarının nasıl çalıştığını
öğrenin.
Aşağıda SEO ipuçları, sanatlar ve
taktikler için bir rehber bulacaksınız. Aynı temel ipuçları çoğu site için
geçerlidir ve başlamanız için en iyilerini bir araya getirdik. Daha fazla
bilgiyi bulabileceğiniz yerleri ve işi halletmek için favori araçlarımızı
ekledik.
SEO göz korkutucu görünebilir, ancak
herkes temelleri anlayabilir. Beceri seviyeniz ne olursa olsun, sitenizi
geliştirme fırsatı her zaman vardır. Başlamaya hazır mısınız?
SEO etkisini nasıl izlersiniz?
Trafik kazanmanın ilk adımı? Web
sitenizi SEO için hazırlayın. Bu, sitenizi değiştirmek anlamına gelmez
(henüz değil!) Burada, çoğu ücretsiz veya arama motorlarının kendilerinden olan
mevcut araçlardan bazılarıyla başlayacağız. Bunlarla şu anda neler olduğunu
görebilir ve bundan sonra ne yapabileceğimize dair veriler elde edebiliriz.
Bir disiplin olarak SEO, araçlarla
doludur ve deneyimli profesyoneller için bile hangisini kullanacağını ve hangi
durumda bir mayın tarlası olduğunu bilir. Bununla birlikte, ilk siteniz
olsun ya da olmasın, herhangi bir kampanyada aşağıdaki araçlar çok önemlidir.
1. Web sitesi trafiğini izlemek için Google
Analytics'i (GA) kurun
Başka bir şey yapmazsanız, denemeniz
gereken tek SEO ipucu analitik yazılımı yüklemektir. Ücretsiz, esnek ve
güçlü Google Analytics, sitenizi kaç kişinin kullandığını ve sitedeyken ne
yaptıklarını takip etmenizi sağlar.
Satışları, kitlenizin en çok hangi
içerikle ilgilendiğini ve kitlenizin sizi nasıl bulduğunu takip
edebilir. Google Analytics'i kullanmaya başlamak biraz teknik bilgi
gerektirir, ancak WordPress gibi en popüler içerik yönetim sistemlerinden (CMS)
birini kullanıyorsanız, başlamanıza yardımcı olacak birçok araç ve ayrıntılı
ipucu vardır.
2. Google'ın sitenizden ne yaptığını görmek için
Google Arama Konsolu'nu (GSC) kurun
Google'ın sitenizi tam olarak ne
sıklıkta taradıklarını, ne düşündüklerini ve hatta sorun yaşadıkları şeyler
için önerilerini söyleyen güçlü bir araç koleksiyonuna sahip olduğunu söylesem
ne olur? Ve sahip olabileceğin? Ücretsiz? İsterdin, değil mi?
Yapabilirsiniz - Google Arama Konsolu,
arama sonuçlarında site performansınızı izlemenize ve optimize etmenize
yardımcı olan ücretsiz bir hizmettir. Bunlar, etkilemeye
çalıştıklarımızdan esasen ücretsiz ipuçları.
Başlamak basittir. Ana sayfanızın
HTML koduna bir meta etiket ekleyerek, bir sunucuya dosya yükleyerek veya
Google Analytics veya Google Etiket Yöneticisi'ni ayarlayarak bir sitenin
sahibi veya yöneticisi olduğunuzu doğrularsınız.
Biraz veri toplaması için birkaç gün
verin ve birçok seçenek sizin olsun. Google'ın içeriğinizi
anlayabildiğinden emin olmak, hangi sorguların trafiği artırdığını (ve
kullanıcıların arama sonuçlarında sitenizi ne sıklıkla tıkladığını) görebilmesi
ve sitenizdeki önemsiz içerik sorunlarını, hatta size bağlantı verenleri ve
daha fazlasını izleyebilmesi için Search Console'u kullanın. Arama Konsolu
genellikle gözden kaçar, ancak onu kullanmak büyük bir fark yaratacaktır.
Anahtar kelimeleri nasıl araştırırsınız?
SEO'nun birçok kişinin duyduğu bir
kısım anahtar kelime araştırmasıdır. Sonuçta, bir arama motorunu her
kullandığımızda bir anahtar kelime kullanırız.
Çeşitli anahtar kelime fikirleriniz
olduğunda, bunları sayfa içi SEO, içeriğinizi geliştirmek, faydalı sayfalar
oluşturmak ve nişinizde alakalı siteler bulmak için kullanabilirsiniz.
1. Sitenize tüm konular için bir yuva verin
Pratik bir şeyle başlayalım - sitemizle
ilgili tüm önemli konuları düşünün. Anahtar kelimelerin her çeşidini
bulmaya çalışmayın, fikirlerinizi tema kutularına - bir sayfayı veya yakından
ilişkili bir sayfa grubunu kapsayan herhangi bir kutuya - gruplayın.
Şimdi bu konuları bir anahtar kelime
listesine genişletin. Her konuyu sırayla ele alarak, onu arayabileceğiniz
tüm farklı yolları düşünün. Sitemizin neden sıralanmasını
istiyorsunuz? Kendinizi kitlenizin yerine koyun - içeriğinizi bulmak için
hangi kelimeleri ararlar?
Başka bir şey yoksa, ana konularınıza
uygun bir ana sayfanız olduğundan emin olmak, ziyaretçilerin ürününüzü,
hizmetinizi veya içeriğinizi nasıl bulacağını düşündüğünüz anlamına gelir.
2. Sitenizde hangi anahtar kelimelerin göründüğünü
görün
Yeni anahtar kelimeler bulmadan önce
fikir edinmenin akıllıca bir yolu, neleri sıraladığınızı
görmektir. Bunlar, Google'ın zaten alakalı bir kaynak olduğunu düşündüğü
konulardır - bu, sizi henüz bulamadıklarını, şaşıracağınız bazı konuları veya
sitenizin halihazırda nerede ilerleme kaydettiğini gösterebilir.
3. Alakalı aramalarla anahtar kelime hedeflerinizi
geliştirin
Nişinizde yeni anahtar kelime fikirleri
edinmenin harika ve ücretsiz bir yolu, her arama için Google tarafından
sağlanan verileri kullanmaktır. Herhangi bir Google araması yaptıktan
sonra, en altta İlgili Aramaları bulacaksınız. İçeriğinizi geliştirmek
için herhangi birini kullanabilir misiniz?
Benzer şekilde, Google Öneriler
özelliğini (arama çubuğuna yazmaya başladığınızda Google'ın gösterdiği
fikirlerin listesi) kullanarak pek çok fikir edinebiliriz. Bu terimler,
Google'ın sık sık kullanıldığını gördüğü için görünür.
4. Rakiplerinizi kontrol edin
Başka bir hızlı ve değerli SEO taktiği
- rakiplerinizin sıralamasını görün. Puanlarımızı kontrol etmek için
kullanılan araçlardan birine gidin, ancak rakip bir alana
yerleştirin. Hangi terimlerden trafik aldıklarını hızlı bir şekilde
göreceksiniz ve sizin için en iyisini alabilirsiniz!
Rakiplerinizin ne olduğunu
bilmiyorsanız, en önemli anahtar kelime hedeflerinizden bazılarını arayın - iyi
sıralanan siteler, bakmanız gereken sitelerdir.
Amazon gibi çok sayıda ürün satan büyük
bir site yayınlamayın (veri dağlarını kazmayı sevmiyorsanız!) Çok fazla anahtar
kelimeye sahip olacak kadar büyük, ancak uzmanlaşacak kadar uzmanlaşmış birini
seçin.
Şimdi, bir rakibin bir anahtar kelime
için iyi sıralanması, onu denemeniz ve hedeflemeniz gerektiği anlamına
gelmez. Siteniz ve hedef kitlenizle çok alakalı olmalıdır. Ancak bu,
halkın çıkarlarını ortaya çıkarmak için başkalarının sıkı çalışmasını
kullanmanın hızlı ve etkili bir yoludur.
Yorum Gönder