Yerel SEO (2021) - Yerel olarak nasıl sıralanacağınıza dair 6 temel ipucu

Arama motorları artık kullanıcının coğrafi konumuna çok dikkat ediyor ve bunu tanımak ve bölgenizdeki mağazanız veya web siteniz için maksimum görünürlük sağlamak için birkaç basit adım atmak çok önemlidir.

Ancak yerel SEO'dan nasıl yararlanabilirsiniz?

Aşağıdaki yerel SEO kontrol listesinde, sitenizi sitenizde üst sıralara çıkarmak için yaptığınız temel şeyleri bulacaksınız. Hangi web sitesi oluşturucuyu kullanırsanız kullanın, bu ipuçları en çok ihtiyaç duyduğunuz yerde daha fazla görünürlük elde etmenize yardımcı olacaktır.

1. İşletmenizi Google My Business'a gönderin

Bir Google My Business profili oluşturmak beş dakika sürer ve yerel arama sonuçlarını almak için yapabileceğiniz en kolay şeylerden biridir.

Profilinizi oluşturduğunuzda, işletme adresinizi Google'a verirsiniz. Ardından Google, işletme adresinize, adresi doğrulamak için kullandığınız PIN kodunu içeren bir kart gönderir.

Tamamlandığında, bölgenizdeki kullanıcılar hizmet türünüz için bir arama girdiğinde işletmenizi Google haritasında görmelisiniz.

Bölgenizdeki Google My Business'a kayıtlı diğer benzer işletmelerin sayısına bağlı olarak, birinci sırada bile olabilirsiniz.

Farklı konumlarda ofisleri olan bir işletmeniz varsa, bunları Google My Business'ta da listelemelisiniz (birden fazla konumunuz varsa bunları toplu olarak yükleyebilirsiniz).

2. Ürün ve hizmetleriniz için doğru anahtar kelimeleri kullandığınızdan emin olun.

Sitenizdeki ürün ve hizmetlerinizin açıklamalarının, kullanıcıların gerçekten aradıklarını yansıttığından emin olmanız önemlidir.

Örneğin, insanlar gerçek "arabalar" ararken sitenizde sürekli olarak "arabalardan" bahsetmek için hiçbir neden yoktur.

Bu tür hatalardan kaçınmak için, sizinki gibi işletmeler için en popüler arama ifadelerinin hangileri olduğunu ve bunları yerel olarak sıralamanın ne kadar zor olacağını size bildiren bir anahtar kelime araştırma aracı kullanmalısınız.

Hangi anahtar kelimelerin nihai olarak en popüler olduğunu araştırdıktan ve bulduktan sonra, bu verileri bir "tatlı nokta" - hizmetlerinizi tanımlayan, ancak aynı zamanda arama sonuçlarında sizin için iyi performans gösterme şansı oldukça yüksek olan bir kelime öbeği - belirlemek için kullanabilirsiniz. Bu ifadeye sahip olduğunuzda, içeriğinizi bunun etrafında optimize edebilirsiniz.

3. Sitenizin sitenizin önemli bölümlerine bağlantı verdiğinden emin olun

Ana sayfanızın ve ürün veya hizmetiniz hakkında bilgi içeren diğer sayfaların sitenizde beş temel alanda listelendiğinden emin olmalısınız:

  • başlık etiketi
  • Başlıklar
  • Vücut kopya
  • Açıklama sonrası
  • altbilgi

Ek olarak, gerektiğinde siteyi URL'ye eklemeye değer.

Ancak akılda tutulması gereken bir şey, konumunuzu bildirirken ağı ne kadar geniş kullanmanız gerektiğini düşünmeniz gerekebileceğidir.

Bazı işletmeler (belki de çok belirli bir alanda mal ve hizmet sunanlar) için "süper yerel" bir yaklaşım benimsemek, yani güvendikleri şehri veya banliyöyü odak anahtar kelime olarak kullanmak mantıklıdır.

Sağladıkları hizmetler için belki daha az rekabetin olduğu veya biraz daha geniş bir coğrafi bölgedeki müşterilere satış yapma arzusunun olduğu diğerleri için, sitelerinin önemli bölümlerinde bir ilçe veya eyalet adından bahsetmek daha mantıklı olacaktır.

4. Sitenizi yerel dizinlere gönderin

Sitelerinizi kaliteli yerel dizinlere göndermek, arama sonuçlarındaki konumunuzu büyük ölçüde artırabilir.

Başlangıçta Google, dizin güvenilir ise, dizin listelemenizi ilk 5 sonuca döndürebilir. Bu, siteniz için yüksek sıralamalar elde etmek için mücadele ediyor olsanız bile, işletmenizi arama sonuçlarında görmeye devam edebileceğiniz anlamına gelir.

İkincisi, genel arama motoru performansını artırabilecek bir geri bağlantı alabilirsiniz.

Üçüncüsü, işletmenizi bu dizinleri kullanan herkes için daha görünür hale getireceksiniz.

Ancak sitenizi yalnızca yüksek kaliteli dizinlere göndermeniz çok önemlidir - tüm dizinler güvenilir değildir ve bunları yanlış göndermeniz sıralamaları olumsuz etkileyebilir.

5. Sitenizle alakalı yüksek kaliteli içerik oluşturun

İnsanları gerçekten ilgilendiren konularda derinlemesine, bilgilendirici makaleler sunan web siteleri, arama sonuçlarında iyi performans gösterme eğilimindedir.

Bunun iki ana nedeni vardır: Birincisi, anahtar kelimeler açısından zengin olma eğilimindedirler ve genellikle içeriğinizin çeşitli arama sorgularıyla eşleşme olasılığını artırır.

İkincisi, bunlar özellikle iyi kaynaklarsa, diğer web sitesi sahipleri, yukarıda tartışıldığı gibi, arama sonuçlarında daha yüksek yerleşimler oluşturan "geri bağlantılar" oluşturacaktır.

Aynı kurallar yerel SEO için de geçerlidir ve faaliyet gösterdiğiniz coğrafi alanı içeren işletmenizin konumu hakkında kaliteli blog yazıları yazabilirseniz, yerel arama sonuçlarında kendinizi oldukça iyi bir durumda bulabilirsiniz.

6. Sitenizin mobil cihazlarda iyi performans gösterdiğinden emin olun

Aramaların çoğu artık mobil cihazlarda gerçekleştiriliyor. ve Hubspot'a göre, mobil cihaz arayan kişilerin %61'inin, mobil uyumlu bir web sitesine sahip olmaları durumunda yerel bir işletmeyle iletişim kurma olasılığı daha yüksektir.

Google, iyi performans gösteren web sitelerine ve cep telefonlarına öncelik verir.

Bu nedenle, siteniz bir akıllı telefonda iyi performans göstermiyorsa, yerel SEO söz konusu olduğunda kaybetme potansiyeliniz vardır. Bu nedenle, sitenizin yanıt verdiğinden (yani bir akıllı telefonda düzgün görüntülenecek şekilde otomatik olarak ayarlandığından) ve bir mobil cihazda çok hızlı yüklendiğinden emin olmanız gerekir.

Sitenizin performansını şu anda bir mobil cihazda test etmek için Google'ın mobil uyumlu test aracını kullanabilirsiniz.


Yerel SEO (2021) - Yerel olarak nasıl sıralanacağınıza dair 6 temel ipucu


Yorum Gönder