Arama motoru optimizasyonu (SEO), tüketicileri çevrimiçi platformlarınıza çekmenin etkili bir yoludur. SEO sürekli gelişiyor ve en son güncellemeleri takip etmek zor olabilir.
Ancak, çabaya değer: Kullanıcıların yaklaşık %70 ila %80'i yalnızca organik sonuçlara odaklanır ve ücretli listeleri görmezden gelir. Ayrıca, bu aramaların yaklaşık %28'i dönüştürülür ve sonuçta satın alma gerçekleşir.
En iyi SEO performansı, trafik, geri bağlantılar ve bildirimler gibi birçok metriğe dikkat etmeyi gerektirir.
Kılavuzumuz, 2021 için beklenen en alakalı ve zamanında arama motoru optimizasyonu trendlerinden bazıları hakkında bilgi vererek SEO stratejinizi buna göre hazırlamanıza olanak tanır.
2021'de dikkat etmeniz gereken 12 SEO trendi:
Yapay Zeka SEO'da daha büyük bir rol oynayacak
Yapay Zeka, insanların çevrimiçi içerikle etkileşim biçimini değiştiriyor. Google'ın AI algoritması özellikle kayda değer.
Birkaç yıl önce ortaya çıkan RankBrain adlı algoritma, Google'ın arama motoru sonuç sayfalarını (SERP'ler) sıralamasında önemli bir rol oynuyor.
Arama motoru ayrıntıları ifşa etmeyecek olsa da uzmanlar, kullanıcı deneyiminin birincil belirleyici olduğuna inanıyor. Bunlar, tıklama oranından sayfada geçirilen süreye kadar olan faktörleri içerebilir.
Yararlı, iyi organize edilmiş içerikle okuyucuları baştan çıkarmanız ve çekmeniz gerekir. Sayfa içi SEO denetleyicisi, okunabilirlik, bağlantılar ve daha fazlası gibi noktalara dayalı olarak sayfanın gücünü değerlendirmenize yardımcı olabilir.
Sesli arama, arama sorgularını etkileyecek
Google Asistan gibi yenilikler sayesinde sesli arama teknolojisi çok yol kat etti. Teknoloji geliştikçe, daha popüler hale geliyor. Aslında, 2022 yılına kadar akıllı bir hoparlöre sahip olması öngörülen hanelerin yüzdesi %55'tir.
Sesli aramanızı optimize etmek için anahtar kelimelerinizi göz önünde bulundurun. İnsanların günlük konuşmalarında kullandığı daha uzun ifadeleri tanımlayın. Sesli aramalar, daha uzun, daha doğal seslerle daha iyi performans gösterme eğilimindedir. İnsanlar yazarken, kısaltma eğilimindedirler.
Mobil uyumluluk, arama sıralamalarını etkileyecek
2019'da Google, mobil indekslemeyi bir öncelik olarak tanıttı; bu, arama motorunun bir web sitesinin PC versiyonu yerine "ana" versiyon olduğunu düşünerek esas olarak bir web sitesinin mobil versiyonuna baktığı anlamına geliyor. Bu değişiklik mantıklı, çünkü İnternet kullanıcılarının neredeyse %73'ü 2025 yılına kadar yalnızca mobil cihazlar aracılığıyla İnternet'e erişebilecek.
Google'ın ücretsiz mobil uyumlu deneme sürümüyle mobil sitenizin ne kadar etkili olduğunu kontrol edin. Ardından, Google Arama Konsolundaki "mobil kullanılabilirlik" raporuna göz atın.
Google EAT içeriği daha üst sıralarda yer alacak
Google, içerik kalitesinin başarı sıralaması için kritik olduğunu yineledi. Ancak "kalite" Google için ne anlama geliyor? EAT'nin başlangıcına bakın:
Uzmanlık, geçerlilik ve güvenilirlik. Bu faktörler, bir web sitesinin yararlı kaliteli içeriğe sahip olup olmadığını belirlemeye yardımcı olur. Bu ilke, özellikle sağlık ve finans gibi "sizin paranız, sizin hayatınız" (YMYL) etiketine giren uzman şirketler için geçerlidir.
Uzun ömürlü içerik SERP'leri iyileştirmeye yardımcı olacaktır
İçerik Pazarlama Raporumuza göre 3.000'den fazla kelimeden oluşan uzun yolculuklar üç kat daha fazla trafik ve dört kat daha fazla bildirim içeriyor. Ayrıca, ortalama uzunluğu 901 ila 1.200 kelime olan makalelerden 3,5 kat daha fazla bağlantı alırlar. Daha yüksek arama sıralamaları elde etmek için uzun ömürlü içeriğe odaklanmaya başlayın. Ancak, içeriğiniz kaliteyi korumalıdır. Amaç, kullanıcılara bağlı kalmalarını sağlayan paylaşılan bilgiler sağlamaktır.
SEO İçerik Şablonları Aracı, içeriğinizi arama için optimize etmenize yardımcı olabilir. En üst sıradaki sayfalara daha yakından bakmayı içerecek anahtar kelimeler girin.
Seçilen alıntılar daha önemli hale gelecek
Google sıralamasında yükselmek istiyorsanız uzun vadeli içerik oluşturmanıza gerek kalmayacak. 2017'de yayınlanan seçili alıntılar, Google'da görünürlük kazanmanın bir tür kısayolu ve çok kısa.
Bazen Google'a bir şey yazdığınızda, SERP'lerin en üstünde, gerçek sonuçların üzerinde bir kutu görebilirsiniz.
Tahmine Dayalı Arama iyileştirilecek
Google Discover, kullanıcı sorgusu bile gerektirmeyen yeni bir arama türü sunarak 2017'de yayınlandı. Discover, Google'ın AI teknolojisine dayanan başka bir araçtır.
İçerik öneri aracı, zaman içinde kullanıcı davranış kalıplarını tanımlar ve bu alışkanlıkları kademeli olarak öğrenir. Bu bilgilerle Discover, kullanıcının ilgisini çekmesi muhtemel en doğru içeriği belirleyebilir.
Etkili bir SEO stratejisi videoları içermelidir
Çevrimiçi video başarıya giden yol gibi görünüyor. YouTube'un 1 milyardan fazla kullanıcısı var. Video içeriği oluşturmuyorsanız, şimdi başlama zamanı.
Cisco'ya göre, videonun tüketim açısından diğer tüm içerik biçimlerini geride bırakması bekleniyor.
Görsel optimizasyonu, aramada daha büyük bir rol oynayacak
Görsel görsel arama önemli ölçüde gelişmiştir. Bir zamanlar insanlar sadece resimleri görebilirdi. Gelecekte, kullanıcılar ürünleri satın almak, bilgi almak ve daha fazlasını yapmak için görselleri kullanabilecekler.
Google uzun zamandır resimleri düzgün bir şekilde işaretlemek ve optimize etmek konusunda ısrar ediyor, bu yüzden bunun uzun vadeli planlarının bir parçası olduğu mantıklı. Site haritanıza, taranmaları daha da kolay olacak şekilde resimler ekleyin.
Anlamsal olarak alakalı anahtar kelimelere daha fazla önem verilecektir
SEO uzmanları anahtar kelimelere odaklandı. Artık anahtar kelimelerin de aynı derecede önemli olduğunu biliyoruz.
Google artık kelime sırasına bakmıyor. Bir kullanıcının aramasını analiz eder ve ayırt etmeye çalışır; bu, mantıksal olarak alakalı birincil ve ikincil anahtar kelimeler aracılığıyla ne kadar alakalı bilgi sağlanırsa o kadar iyi olur.
Yerel arama motorları SEO stratejilerinde daha büyük bir rol oynayacak
İnsanlar interneti düşündüklerinde, genellikle onun evrensel doğasını düşünürler. Gerçek şu ki, çoğu insan yerel ürün ve hizmetleri bulmak için arama motorlarını kullanıyor.
Örneğin bir mahalle restoranı arıyor olabilirler. Yerel SEO önemlidir - ve gelişmektedir. Bu gelişme kısmen, bazı SEO pazarlamacılarının yeni düzenli olarak adlandırdığı sıfır tıklamalı aramalardaki artıştan kaynaklanmaktadır.
Sıralamalarda bir adım önde olmak istiyorsanız Veriler ve Analizler önceliğiniz olmalıdır
Veri bilimi, alışveriş yapanları anlamanıza, kampanyaları görselleştirmenize ve hedefli mesajlar oluşturmanıza olanak tanır.
Analytics, taranan URL'leri doğrulamanıza, yönlendirme kaynaklarını bulmanıza, sayfa yükleme sürelerini, yönlendirmeleri, yanıt hatalarını, bırakma oranlarını ve daha fazlasını kontrol etmenize yardımcı olabilir.
Yorum Gönder