2021 için App Store (ASO) Optimizasyon İpuçları

Bir uygulama oluşturmak çok çalışma gerektirir. Çok zaman, para ve çaba gerektirir. Uygulamanız ne kadar harika olursa olsun, kullanıcılar bilmiyorsa çabalarınız işe yaramaz.

App Store Optimizasyonu (ASO) nedir?

ASO (Uygulama Mağazası Optimizasyonu), uygulama pazarlama kampanyanızın kritik bir parçasıdır. Google Play Store ve Apple App Store'daki bir uygulamanın kaydını optimize etmeyi amaçlar. Etkili bir ASO stratejisi olmadan uygulamanız beklediğiniz gibi performans göstermeyecektir.

ASO, bir uygulamanın sıralamasını ve izlenebilirliğini iyileştiren devam eden bir süreçtir. Kullanıcıları, bulunur bulunmaz uygulamaya tıklamaya ikna etmeniz gerekse de, çabalarınız burada bitemez.

ASO neden önemlidir?

Bir uygulamanın sıralaması ne kadar yüksek olursa, kullanıcılara o kadar sık ​​görünür. Ayrıca, arama sonuçlarında taşınmaları gerekmez. Sıralama doğrudan indirme sayısıyla ilgili olduğundan, daha yüksek bir konum daha fazla indirme alır.

ASO ve SEO arasındaki farklar nelerdir?

Kaçınılmaz olarak, ASO ve SEO, pazarlama performansınızda önemli faktörlerdir. Bilgi, içerik, uygulamalar vb. olsun, kullanıcıların bir şeyleri bulma biçimlerine hükmederler. Bu nedenle, ASO ve SEO'nun başarılı olması için ayrıntılı planlama ve izleme gerektirir.

SEO ve ASO arasındaki benzerlikler şunlardır:

  • Anahtar kelimeler, kampanyanızın önemli bir parçasıdır.
  • Organik trafik, arama sorguları yoluyla elde edilir.

Bununla birlikte, her ikisi de web sitelerinin arama motoru için optimize edilmiş olması ve uygulamaların uygulama mağazaları için optimize edilmiş olması bakımından farklılık gösterir. Böylece, arama sonuçları önemli ölçüde farklı olacaktır. Bir kullanıcı, bir uygulamadan belirli bir işlevi aradığında uygulama mağazasında arama yapar. Öte yandan, internet aramaları genellikle bilgi arama, işlem amaçları, site arama vb.

Başvurunuzun kalabalıkta fark edilme ve ayırt edilme şansını artırmak ister misiniz?

App Store'da Optimizasyonun nasıl yapıldığını görün.

Kullanıcıları anlayın

Hedef kitlenin yanı sıra hedef pazar hakkında araştırma yaparak başlayın. İhtiyaçlarını ve davranışlarını belirleyin. Müşterilerinizi anlamak, uygulamayı hazırlarken faydalı olabilecek bilgileri toplamanıza olanak tanır. Uygulamayı neden kullanacaklarını, nasıl keşfedileceklerini, konuştukları dili vb. öğrenin.

Hangi anahtar kelimeleri kullanacağınızı öğrenin

SEO'da olduğu gibi, anahtar kelimeler pazarlamanın kritik bir yönüdür. Uygulamanızın uygulama mağazalarında bulunmasına yardımcı olurlar.

Uygulamanızla ilgili hangi anahtar kelimelerin veya anahtar kelime öbeklerinin şu anda popüler olduğunu düşünün. SERP'lerde en yüksek sıralamaya sahip olanları kullanmaya çalışın.

Doğru adı seçin

Başvurunuzun adı dikkatlice seçilmelidir. Uygulamanızın kullanıcılar için gördüğü ilk şey budur. Özlü olmalarına rağmen, iyi bir başlık, uygulamanızın kullanıcılar tarafından bilinmesini sağlar. Sadece isme bakarak uygulamanın ne yaptığı hakkında bir fikir edinmeleri gerekir. Böylece, uygulama açıklamalarına sahip başlıklar, uygulama indirmelerini iyileştirebilir.

Açıklayıcı bir başlık, özellikle bir veya iki anahtar kelime içeriyorsa, uygulamaların sıralamasını da iyileştirebilir. Anahtar kelime optimizasyonu hakkında yeterli ve güncel bilgiler burada faydalıdır.

Mağazaya, Apple'a veya Google'a bağlı olarak, ayrı talimatlarınız olacaktır. Google Play Store size 50 karakter verirken, Apple App Store sadece 30 karakter sunar.

Sonuç olarak

Kullanıcılar bir uygulamanın neler yapabileceğini ve günlük hayatlarına ne kadar kolay entegre edilebileceğini anladıklarında, indirme yapma olasılıkları daha yüksektir. ASO'nun uygulamaların izlenebilirliği ve görünürlüğünde kilit rol oynadığı yer burasıdır.


2021 için App Store (ASO) Optimizasyon İpuçları


Yorum Gönder