İşletmenizin bir Blog'a sahip olması için birçok neden vardır, bunlardan en önemlileri anahtar kelime sıralamanızı yükseltmek ve organik trafiğinizi artırmaktır.
Bir sitenin derecelendirilebileceği terimlerin
sayısı sitenin büyüklüğü ile ilgilidir. Yani, daha fazla dizine eklenmiş
sayfa, daha fazla sıralama fırsatı anlamına gelir. Çoğu küçük ve orta
ölçekli işletme için, gezinme zor hale gelmeden önce bir siteye sığabilecek
sayfa sayısının bir sınırı vardır. Hizmetler, ürünler, vaka çalışmaları
vb. için sınırınıza ulaştığınızda, Blog içeriği oluşturma konusunda
ciddileşmenin zamanı geldi.
Hedef
kitlenizle tanışın
Müşterinizin ihtiyaçlarını anlamak, sizi satış
yapmak veya bir ilişki kurmak için harika bir konuma getirir.
Hedef kitlenizi tanımak, istedikleri içeriği
oluşturmanın anahtarıdır. İlk adım, alıcınızın kişiliğini yaratmaktır. Alıcı
kişisi ideal müşterinizi temsil eder ve siz süreci derinleştirirken
stratejinizi şekillendirecek ve yönlendirecektir. Pazar araştırması ve
mevcut müşterilerden elde edilen verilerin birleşiminden bir alıcı kişiliği
oluşturabilirsiniz. Esasen, hedef kitlenizi tanımlar ve onları daha iyi
çekmek için istek ve ihtiyaçlarını anlarsınız.
Hedef kitlenizin değişebileceğini ve
muhtemelen zamanla gelişeceğini unutmayın. İçeriğinizi daha iyi kapsamak
için hedef kitlenizi periyodik olarak değerlendirdiğinizden emin olun.
Anahtar
kelimeleri tanımlayın
Çoğu Google kullanıcısı, genel terimleri
kullanmanın onları gitmek istedikleri yere götürmediğini anlar. Bunun
yerine, kullanıcılar genellikle "blog nasıl kullanılır" gibi anahtar
kelime öbekleri arar. "Blog" ve "Blog nasıl
kullanılır"ı karşılaştırmak için bir anahtar kelime araştırma aracı
kullandıysanız, ilkinin zorluğunun ikincisinden daha fazla olduğunu görürsünüz.
Hangi anahtar kelimeleri kullanacağınızı
seçerken şunları göz önünde bulundurun: arama hacmi, anahtar kelime zorluğu ve
amaç.
Gönderinizi
anahtar kelimenize göre optimize edin
Hedef anahtar kelimenize sahip olduğunuzda,
yayınınızı bu hedef etrafında optimize etmeniz gerekir. Anahtar kelimeniz
aşağıdakilerde görünmelidir:
- SEO başlık etiketi
- URL
- Meta Açıklaması
- Makale başlığı
- Altyazılar
- Resim başlıkları ve
alternatif metin
- Gövde içeriği
- SEO başlık etiketi
İçeriğiniz bir arama motoru sonuç sayfasında
(SERP'ler) görünüyorsa, SEO başlık etiketi genellikle ilk fark ettiğiniz
şeydir. Başlık etiketi, web sayfasının adı olarak görünür ve bağlantı
hedefi tıklanabilir. Uzunluğunda bir sınır yoktur. Ancak Google, SERP'lerinde
yalnızca 70 karaktere kadar görüntüler. SEO başlık etiketiniz 70
karakterden uzunsa, anahtar kelimeyi başlangıçta içerecek şekilde ifadeyi
yeniden düzenleyin.
Yeni,
kaliteli içerik oluşturun
Arama motoru sıralamaları rekabetle ilgilidir. Hedef
kitlenizi çekmek ve yayınınızı anahtar kelimelerinize göre optimize etmek,
rekabetinizi yenmek için kaliteli içerik oluşturmakla birlikte yapılmalıdır.
Bugün yüzlerce, hatta binlerce fikir çevrim
içi olarak geri dönüştürülmektedir. Sorun mutlaka fikir değil,
uygulamadır. Arama motorları taze, kaliteli içeriğe öncelik verir. Bazı
blog fikirleri oluşturun ve yeni bir şeyler yazın. Konu yeni değilse,
kalitesini artırmak için yeni fikirler ve bakış açıları getirin.
Bağlantılarla
içeriğinizin kalitesini ve güvenilirliğini artırın
Bağlantıların doğru kullanımı, SERP
içeriğinizi ve bir kaynak olarak güvenilirliğinizi artırabilir. İçerik
oluştururken backlinklere ve backlinklere dikkat edin.
Düzenli
olarak yayınlayın
Son olarak, yayınınızı yayınlayın. Google
ve diğer arama motorlarının sitenizi ne sıklıkla taradığına bağlı olarak,
sayfalarınızın dizine eklenmesi ve bir Google aramasında görünmesi birkaç gün
veya daha fazla sürebilir. Sayfalarınızı arama motorlarına daha hızlı
ulaştırmak için basit bir ipucu, daha sık yayınlamaktır. Google, bir
sitenin günlük olarak güncellendiğini fark ettiğinde siteyi daha düzenli olarak
tarar.
Yorum Gönder