İşletmeniz için 6 SEO ipucu

Bir arama motoru tarayıcısı sitenize geldiğinde, kullanıcılar için değerli olacak içerik arayan sayfalarınızdan geçer.

Onu bulduğunda, sitenizi arama sonuçlarında daha üst sıralara çıkarır. Web sitenizin içeriği ve SEO'su ne kadar iyi olursa, arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer alırsınız ve bu nedenle kullanıcıların sizi bulması o kadar kolay olur.

Google, diğer büyük arama motorları gibi algoritmasını sürekli olarak güncelliyor. Kullanıcılara mümkün olan en iyi sonuçları sağladığından emin olmak için sürekli değişiklikler yapmaktadır.

Bu nedenle, işletmenizin en önemli bahislerinden biri SEO'nuzu optimize etmektir.

benzersiz içerik

İçeriğiniz hem kullanıcıları hem de Google'ı kazanmanın temelidir. Bir kullanıcı web sitenizi ziyaret ettiğinde, ilgisini çekmek için aslında 3 ila 5 saniyeniz vardır.

Bu süre içerisinde bunu yapamazsanız, "Geri" butonuna tıklar ve sitenizden ayrılırlar. Hemen çıkma oranınız yüksekse, Google bunu, kullanıcıların bulmak istediği veya bulmayı umduğu bilgileri sağlamadığınızın bir göstergesi olarak kabul eder ve sitenizin daha fazla kullanıcıya gösterilme olasılığı azalır.

İlk 3 ila 5 saniyenin ötesinde, kullanıcılarınızı bağlı tutmanız gerekir. Çoğu web sitesi kullanıcısı 59 saniyenin sonunda ayrılır - ve zaten hedef kitlenizi tam olarak çekmediyseniz, muhtemelen çekmeyeceksiniz. Yani bunu yapmanın en iyi yolu harika içerikten geçiyor.

Tutarlı ol

Arama motoru optimizasyonu bir gecede gerçekleşmez. SEO çabalarınıza başladığınızda, hemen sonuç görmeyeceksiniz. Arama motorlarının içeriği fark etmesi ve kullanıcılara sunmaya başlaması zaman alır.

Ancak iyi haber şu ki, arama motorları içeriğinizi fark etmeye başladığında, bunu kullanıcılara gösterme olasılıkları daha yüksektir.

Web sitenizi kullanıcı dostu yapın

Web siteniz sizin için değil, kullanıcılarınız içindir. Ve Google yalnızca kullanıcı deneyimine veya UX'e önem verir. Google, en kaliteli sonuçları sağlamakla ilgilenir ve kullanıcıların keyif aldığı web sitelerini içerir. Gerçekten ilgilenen kullanıcıları anlamak ve onlara bilgi sağlamak, iyi bir UX oluşturmak için çok önemlidir.

Sitenizi, müşterinizin sizinle çalışma yolu olarak düşünün.

sitenizi hızlandırın

İyi bir UX'in bir kısmı hızlı yükleme süresidir, ancak dahası da vardır - Google, özellikle mobil aramalarda web sitesi hızını bir sıralama faktörü olarak kullanır.

Yavaş sayfalar da sıralanmaz çünkü yine Google ve diğer arama motorları birçok kullanıcıya en kaliteli siteleri sunmak ister.

Güzel haberler? Neredeyse her zaman web sitenizin daha hızlı yüklenmesini sağlayabilirsiniz. Web sitenizin hızını artırmak için görüntüleri optimize edebilir, bir içerik dağıtım ağı kullanabilir, kodu en aza indirebilir ve hatta daha hızlı bir web barındırıcısı ile çalışabilirsiniz.

Yerel SEO üzerine inşa edin

Yerel SEO her zamankinden daha önemli. Sitenizi sitenize yerleştirmenin ve güçlü bir Google My Business listesine sahip olmanın yanı sıra, web sitenizi yerel arama için optimize etmeniz gerekir.

Bu amaçla başlık etiketleri, başlıklar ve meta açıklamalar yerel bilgileri içermelidir. Web sitenize incelemeleri - veya işinizi kontrol etme yeteneğini - ekleyin ve inceleme web sitelerinde profilinizi talep edin. Kullanabileceğiniz birçok inceleme yönetim aracı vardır.

Google My Business'ta harika bir listeye ve web sitenizde yerel olarak optimize edilmiş içeriğe sahip olmak, bir aramada haritanın altında görünen üç sonuçtan oluşan bir grup olan Google 3-Pack'te görünmesini de sağlayabilir.

Web sitenizi mobil uyumlu hale getirin

Siteler için tasarım önemlidir - özellikle mobil kullanıcı deneyimi söz konusu olduğunda. Aramaların çoğu, artan sayıda sesli aramadan gelen mobil cihazlarda yapılır ve bu, sitenizin mobil uyumlu olması gerektiği anlamına gelir.

Artık Google, mobil kullanıcı deneyimini bir öncelik haline getirdi. Bu, web siteniz mobil uyumlu değilse, Google'ın muhtemelen sizi istediğiniz arama motoru sıralamalarında asla sıralamayacağı anlamına gelir.


İşletmeniz için 6 SEO ipucu


Yorum Gönder