Kaçınılması Gereken 6 SEO Hatası

Arama motoru optimizasyonu (SEO) sürekli ve devam eden bir süreçtir. Pazar koşulları değişir, müşteri öncelikleri değişir ve hatta algoritma bile zamanla gelişir.

Sonuç olarak, SEO uygulamalarınızın da gelişmesi gerekiyor.Google veya başka bir arama motoru olsun, arama sıralamalarında en üst sıralarda yer almak ve kalmak için SEO bu yüzden önemlidir.

En iyi ve en kötü SEO pazarlaması hakkında bilgi sahibi olmanız gerekir: en etkili SEO yöntemlerini uygulayın ve en büyük SEO hatalarından kaçının.

En yaygın 6 SEO hatasına ve SEO stratejinizde bu hatalardan mümkün olduğunca kaçınmanın yollarına bir göz atalım.

Strateji eksikliği

Daha fazla dönüşüm almak istiyor musunuz? Google ana sayfasında daha yüksek sıralamalar mı? Satışlarınızı artırmak mı? Bu hedeflere ulaşmak için tanımlanmış bir stratejiniz yoksa şirketinizin bu yüksek hedeflere ulaşması çok zordur.

Bu, vites değiştirme ve rekabet avantajı yaratma ve bu yaygın hatadan kaçınma şansınızdır.

Kitlenizi anlamıyorsunuz veya arama niyetlerini dikkate almıyorsunuz

SEO'nun temel amacı, arama algoritmasının, sorgudan bağımsız olarak kullanıcıyı en alakalı, doğru ve güncel bilgilere bağlamasına yardımcı olmaktır. Basitçe söylemek gerekirse, Google derecelendirmeleri, kullanıcının arama amacını karşılayan web sitelerini tercih eder.

SEO söz konusu olduğunda, çok fazla şirket hedef kitlesini anlamıyor. SEO çabalarınız, hedef kitlenizi takip etmelerini istediğiniz belirli kanala yönlendirmeye odaklanmalıdır.

İçerik, satın alma, satma, planlama, yatırım yapma veya sadece bir şeyler öğrenmek için olsun, aramasını tatmin edecek şekilde yerleştirilmelidir.

Analytics'i Yoksaymak

SEO sadece organik trafiği artırmakla ilgili değildir. Aynı zamanda bu trafiğin satışa dönüştürülmesiyle de ilgilidir. Uzmanlıkları nedeniyle daha iyi dönüşüm oranlarına sahip olabilecek düşük trafikli anahtar kelimeler olduğunda, işletmeler sıklıkla yüksek trafikli anahtar kelimelere çok fazla odaklanır.

Ancak sayıları izleyip analiz etmediğiniz sürece SEO ve içerik pazarlama çabalarınızın ne kadar etkili olduğunu bilemezsiniz.

Rakamlara danışmadan karar vermek, SEO stratejisi olmadan çalışmaktan farklı değildir. Neyin işe yarayıp yaramadığını ya da kaynaklarınızı en iyi nasıl kullanacağınızı bilmenin hiçbir yolu yok.

Bazı insanlar yanlışlıkla SEO'nun ne kadar sürdüğünü tahmin eder ve SEO'nun bir tür unutma süreci olduğunu varsayar, oysa aslında sürekli değişiklik ve sürekli SEO optimizasyonu gerektirir.

Mobil cihazları yoksay

Küresel olarak, mobil arama, toplam çevrimiçi trafiğin %50'sinden biraz fazlasını oluşturuyor. Son on yılda Google, mobil uyumlu web sitelerine çok daha fazla önem verdi. Bununla birlikte, çok sayıda işletme, mobil deneyimi desteklemek için optimize edilmemiş eski bir web tasarımına güveniyor.

Mobil işletmelerin yaptığı en büyük SEO hatalarından bazıları şunlardır:

  • Yanıt vermeyen bir web tasarımı
  • Yavaş web sitesi hızları
  • Videolar ve resimler için yavaş yükleme süresi
  • Yanlış veya yerel bilgi eksikliği
  • Zor bir navigasyon sistemi

Google arama sonuçları karmaşık bir algoritma tarafından kontrol edilir, ancak ortaya çıkardığınız içerik söz konusu olduğunda arama motoru şaşırtıcı derecede kritik olabilir. Google algoritması yalnızca yüksek kaliteli içerik sağlamakla ilgilenir - kullanıcılarınız da aynı şeyi ister. Alakalı anahtar kelimeler önemlidir, ancak kötü tasarlanmış, düşük kaliteli bir web sitesine zarar vermez. Birçok şirket, içeriği söz konusu olduğunda SEO hataları yapar, örneğin:

  • Değerli bilgiler yerine anahtar kelimelerle dolu önemsiz içerik oluşturun
  • Bir makalede çok fazla anahtar kelime için optimizasyon yapmaya çalışmak
  • Yanlış veya güvenilmez içerik oluşturun
  • Tutarsız bir yayınlama takviminin nadir olarak gönderilmesi veya sıralanması

Anahtar SEO öğelerinin dahil edilmemesi

Alakalı anahtar kelimelerle dolu yazılı içeriğiniz SEO'nun yüzüdür - müşterilerinizin gördüğü ve etkileşime girdiği şeydir ve bulmacanın önemli bir parçasıdır.

Ancak her başarılı blog yazısının arkasında güçlü bir SEO optimizasyonu vardır.


Kaçınılması Gereken 6 SEO Hatası


Yorum Gönder