Sesli Aramayı Geliştirmeye Yardımcı Olacak 5 Strateji

Sesli arama SEO'su artık sektörde yerel SEO'dan çok daha hızlı popülerlik kazanıyor, bu da dikkat çekici çünkü sesli arama optimizasyonunun yerel arama motoru optimizasyonu uygulamalarına dayandığını söyleyebiliriz.

Yeni koronavirüs dünyaya yayıldıkça, giderek daha fazla insan sesli aramaya yöneldi ve tüketicilerin %32'si artık enfeksiyonu ve dokunmayı azaltmak için eller serbest teknolojisini kullanmakla ilgileniyor. Gittikçe daha fazla insan akıllı telefonlarında sesli aramayı kullanıyor ve kullanıcıların büyük bir kısmı (%39,4) ayda en az bir kez "sesli asistan" kullanıyor.

İşleri daha da ilginç hale getirmek için Echo ve Google Home gibi sistemlere erişimimiz var. Bunlar zamanla daha fazla eve dahil edilecek. Bu pratik olarak sesli arama optimizasyonunun SEO endüstrisinde zaten hayati hale geldiği anlamına gelir. Daha iyi seçimler yapmanıza ve sesli arama sıralamalarınızı iyileştirmenize yardımcı olmak için aşağıdaki optimizasyon stratejilerini öneriyoruz.

Müşteri türüne ve cihaz davranışına odaklanın

Sesli arama algoritmaları, arama ortamını daha iyi anlamak için konum gibi farklı veri noktalarını zaten kullanır. Bu nedenle, pazarlamacılar tüketici davranışlarını anlamak için çok çalışmak zorundadır. Ayrıca kullandığınız cihazın türünü de göz önünde bulundurmalısınız.

Örneğin, bir akıllı telefon kullandığınızda, yolda olma ve bir yere gitme şansınız var. Bu durumda, muhtemelen ev bilgisayarınızda kullanacağınızdan daha küçük olan farklı sesli arama komutları kullanıyor olacaksınız.

Sesli arama için doğru anahtar kelimelere odaklanın

Biri size ne söylerse söylesin, küçük anahtar kelimeler SEO için çok önemlidir ve her zaman öyle kalacaktır. Ancak, sesli aramaları düşündüğümüzde, o kadar iyi değiller. Bunun nedeni, insanların sesli aramayı kullanırken "ayakkabı al" gibi ifadeler kullanmamasıdır. Ağrı hissettiklerinde "sırt ağrısı" aramazlar. Bu nedenle pazarlamacıların artık belirli ve daha fazla anahtar kelimeye, sohbete ve soruya odaklanması gerekiyor.

Kişilere özel içeriğe odaklanın

İçeriği sesli arama için optimize ederken alaka düzeyi, bağlam ve kısalık hakkında düşünmeniz gerekir. Alışık olduğumuz SEO stratejisi ile karşılaştırırsak çok daha fazla dikkat edilmesi gerekir. Özellikle, sorulara kısa ve net bir cevap ve en sık sorulan sorulara ayrıntılı cevaplar oluşturduktan sonra ihtiyacınız var.

Zengin içerik, sesli aramayı optimize etmek için hayati önem taşır. Bu birçok yolla yapılabilir. İçeriğinize bir soru başlığıyla başlamak basit ve etkili bir strateji olacaktır. Başlıktan sonra bir tanım veya net bir cevap verebilirsiniz.

İçeriğin geri kalanından sonra konuyu işler ve sorunun başlığı hakkında değerli bilgiler sunar. Bu tür içerikler oluşturduğunuzda, arama motorları ve özellikle sesli aramalar için oldukça çekici olan güçlü bir sayfa oluşturmuş olursunuz.

SSS sayfası oluşturun

Bir soru sormak için sesli aramayı kullandığınızda, genellikle "nasıl", "neden", "nerede", "kim" veya "ne" ile başlarsınız. Bir şeye cevap arıyorum. Bu tür soruları yanıtlamak için bir SSS sayfası oluşturmak kolaydır. Her soruyu tam olarak insanların kullandığı zarflarla yanıtlamaya başlayın.

Mobil cihazlardan yararlanın

Yavaş ama emin adımlarla mobil cihazların hakim olacağı bir dünyaya doğru ilerliyoruz. İnsanlar internete kelimenin tam anlamıyla her yerden erişebilir. Bu nedenle, cep telefonu kullanıcılarının her yere bağlı olduğunu anlamak önemlidir. Bu, sesli arama kullanımının çok daha gerekli olduğu anlamına gelir.

Mobil cihaz, hareket halindeyken kolayca bir şey aramanızı sağlar. Sesli arama ile hedeflenen yerel sorguları sorabilirsiniz. Bu nedenle, site haritalarınız ve yerel adreslere yönelik açık yönergeler hem arama motorları hem de ziyaretçiler tarafından okunabilir olmalıdır.

Hem mobil kullanıcılara hem de masaüstü kullanıcılarına hitap edebilmeniz için farklı deneyimler oluşturmanın harika bir fikir olduğunu da eklemeliyiz. Örneğin, mobil kullanıcılar için optimizasyon yapılırken "yakınımdaki" aramaları kullanılabilir.

Kullandığınız mobil strateji doğru olmalı ve çok düşük yükleme sürelerine odaklanmalısınız. Sayfa hızı, arama motoru sıralamaları için zaten çok önemli olan bir faktördür.

Sesli arama ile bir dünya

Şu anda sesli aramanın metin aramasından çok daha popüler olduğu bir dünyada yaşıyor olmamızın bir önemi yok. Bu bir veridir ve soru, bunun tam olarak ne zaman olacağıdır.

Geçmişteki teknoloji sorularınızı yanıtlayamıyordu, ancak şimdi size yardımcı olabilecek sesli arama var. Sesli arama kaybolmayacak. Zaman geçtikçe daha güçlü hale geliyor ve bu yüzden sesli aramalarınızı mümkün olan en kısa sürede optimize etmemiz gerekiyor.

  

Sesli Aramayı Geliştirmeye Yardımcı Olacak 5 Strateji


Yorum Gönder