Sesli arama SEO'su artık
sektörde yerel SEO'dan çok daha hızlı popülerlik kazanıyor, bu da dikkat çekici
çünkü sesli arama optimizasyonunun yerel arama motoru optimizasyonu
uygulamalarına dayandığını söyleyebiliriz.
Yeni koronavirüs dünyaya
yayıldıkça, giderek daha fazla insan sesli aramaya yöneldi ve tüketicilerin
%32'si artık enfeksiyonu ve dokunmayı azaltmak için eller serbest teknolojisini
kullanmakla ilgileniyor. Gittikçe daha fazla insan akıllı telefonlarında
sesli aramayı kullanıyor ve kullanıcıların büyük bir kısmı (%39,4) ayda en az
bir kez "sesli asistan" kullanıyor.
İşleri daha da ilginç hale
getirmek için Echo ve Google Home gibi sistemlere erişimimiz var. Bunlar
zamanla daha fazla eve dahil edilecek. Bu pratik olarak sesli arama
optimizasyonunun SEO endüstrisinde zaten hayati hale geldiği anlamına gelir. Daha
iyi seçimler yapmanıza ve sesli arama sıralamalarınızı iyileştirmenize yardımcı
olmak için aşağıdaki optimizasyon stratejilerini öneriyoruz.
Müşteri türüne ve cihaz davranışına odaklanın
Sesli arama algoritmaları,
arama ortamını daha iyi anlamak için konum gibi farklı veri noktalarını zaten
kullanır. Bu nedenle, pazarlamacılar tüketici davranışlarını anlamak için
çok çalışmak zorundadır. Ayrıca kullandığınız cihazın türünü de göz önünde
bulundurmalısınız.
Örneğin, bir akıllı telefon
kullandığınızda, yolda olma ve bir yere gitme şansınız var. Bu durumda,
muhtemelen ev bilgisayarınızda kullanacağınızdan daha küçük olan farklı sesli
arama komutları kullanıyor olacaksınız.
Sesli arama için doğru anahtar kelimelere
odaklanın
Biri size ne söylerse söylesin,
küçük anahtar kelimeler SEO için çok önemlidir ve her zaman öyle kalacaktır. Ancak,
sesli aramaları düşündüğümüzde, o kadar iyi değiller. Bunun nedeni,
insanların sesli aramayı kullanırken "ayakkabı al" gibi ifadeler
kullanmamasıdır. Ağrı hissettiklerinde "sırt ağrısı" aramazlar. Bu
nedenle pazarlamacıların artık belirli ve daha fazla anahtar kelimeye, sohbete
ve soruya odaklanması gerekiyor.
Kişilere özel içeriğe odaklanın
İçeriği sesli arama için
optimize ederken alaka düzeyi, bağlam ve kısalık hakkında düşünmeniz gerekir. Alışık
olduğumuz SEO stratejisi ile karşılaştırırsak çok daha fazla dikkat edilmesi
gerekir. Özellikle, sorulara kısa ve net bir cevap ve en sık sorulan
sorulara ayrıntılı cevaplar oluşturduktan sonra ihtiyacınız var.
Zengin içerik, sesli aramayı
optimize etmek için hayati önem taşır. Bu birçok yolla yapılabilir. İçeriğinize
bir soru başlığıyla başlamak basit ve etkili bir strateji olacaktır. Başlıktan
sonra bir tanım veya net bir cevap verebilirsiniz.
İçeriğin geri kalanından sonra
konuyu işler ve sorunun başlığı hakkında değerli bilgiler sunar. Bu tür
içerikler oluşturduğunuzda, arama motorları ve özellikle sesli aramalar için
oldukça çekici olan güçlü bir sayfa oluşturmuş olursunuz.
SSS sayfası oluşturun
Bir soru sormak için sesli
aramayı kullandığınızda, genellikle "nasıl", "neden",
"nerede", "kim" veya "ne" ile başlarsınız. Bir
şeye cevap arıyorum. Bu tür soruları yanıtlamak için bir SSS sayfası
oluşturmak kolaydır. Her soruyu tam olarak insanların kullandığı zarflarla
yanıtlamaya başlayın.
Mobil cihazlardan yararlanın
Yavaş ama emin adımlarla mobil
cihazların hakim olacağı bir dünyaya doğru ilerliyoruz. İnsanlar internete
kelimenin tam anlamıyla her yerden erişebilir. Bu nedenle, cep telefonu
kullanıcılarının her yere bağlı olduğunu anlamak önemlidir. Bu, sesli
arama kullanımının çok daha gerekli olduğu anlamına gelir.
Mobil cihaz, hareket
halindeyken kolayca bir şey aramanızı sağlar. Sesli arama ile hedeflenen
yerel sorguları sorabilirsiniz. Bu nedenle, site haritalarınız ve yerel
adreslere yönelik açık yönergeler hem arama motorları hem de ziyaretçiler
tarafından okunabilir olmalıdır.
Hem mobil kullanıcılara hem de
masaüstü kullanıcılarına hitap edebilmeniz için farklı deneyimler oluşturmanın
harika bir fikir olduğunu da eklemeliyiz. Örneğin, mobil kullanıcılar için
optimizasyon yapılırken "yakınımdaki" aramaları kullanılabilir.
Kullandığınız mobil strateji
doğru olmalı ve çok düşük yükleme sürelerine odaklanmalısınız. Sayfa hızı,
arama motoru sıralamaları için zaten çok önemli olan bir faktördür.
Sesli arama ile bir dünya
Şu anda sesli aramanın metin
aramasından çok daha popüler olduğu bir dünyada yaşıyor olmamızın bir önemi
yok. Bu bir veridir ve soru, bunun tam olarak ne zaman olacağıdır.
Geçmişteki teknoloji
sorularınızı yanıtlayamıyordu, ancak şimdi size yardımcı olabilecek sesli arama
var. Sesli arama kaybolmayacak. Zaman geçtikçe daha güçlü hale
geliyor ve bu yüzden sesli aramalarınızı mümkün olan en kısa sürede optimize
etmemiz gerekiyor.
Yorum Gönder